Posádka ve stejném složení si navíc v říjnu odbyla parádní premiéru v klasických rally soutěžích. Aby toho nebylo málo, tak ke všemu tomu navíc stihl Pešl ještě jeden závod na terénním motocyklu. Na konci sezony v říjnu odjel tříhodinový maraton dvojic v cross country Memoriál Libora Podmola v Brankách. Dohoromady tedy auto – moto trojboj jako hrom. Ale pojďme se na sezonu 2008 podívat pěkně popořádku.

Sehraná valašskomeziříčská dvojice Pešl – Juřica vstoupila letos již do své čtvrté sezony v cross country. A nevedla si vůbec špatně. Třetí místo v konečném pořadí republikového šampionátu je dostatečným důkazem toho, že jejich vynaložená práce a téměř veškerý zabitý volný čas při přípravě závodního Range Roveru nebyly zbytečné. „Se sezonou 2008 jsme určitě spokojeni. V mistrovství české republiky v cross country jsme sice až v posledním závodě na Slovensku přišli o stříbro, ale i celkové třetí místo bereme jako dobrý úspěch. Především vzhledem k tomu, že závodíme už čtvrtým rokem se stejnou technikou staršího roku narození, tedy s Range Roverem, to je určit dobré,“ zhodnotil sezonu po stránce cross country pilot posádky Jaroslav Pešl.

Ze všech závody šampionátu cross country se jim nejvíce povedl srpnový závod v Maďarsku s názvem Hungaria Baja. Pro valašskomeziříčskou posádku Pešl – Juřica to byla jejich první závodnická zkušenost v této zemi. A hned si přivezli parádní třetí místo. „V Maďarsku to bylo super. Jeli jsme tam poprvé, tedy hlavně na zkušenou. Povedlo se dojet na bedně, takže super. Tentokrát nás parádně podrželo auto, které jsme měli dobře připravené a šlapalo jako hodinky. Byl to hodně povedený závod se vším všudy,“ pochvaloval si pilot Range Roveru Jaroslav Pešl.

V polovině října si vyzkoušel valašský závodník poprví v životě tříhodinový maraton dvojic v cross country. Na motocyklu odjel dohromady zhruba půl druhé hodiny a po odjetí tradičního závodu ukončujícího motokrosovou sezonu na Valašsku málem nevěděl, zda je více spokojený nebo unavený. „Napoprvé to výsledkově snad nebylo nejhorší. Z bezmála 60 dvojic jsme v kategorii hobby skončili s Lukášem Osmanským na 39. místě. Byla to ale strašná makačka,“ ulevil si při vzpomínce na těžké chvíle strávené na motocyklu Honda v terénu.

Kromě závodů v terénním voze si Jaroslav Pešl poprvé v životě vyzkoušel závod v klasické rally. Na říjnové Würth sprintrally ve Vsetíně se mu dařilo více než dobře. Posádka Pešl – Juřica s vozem Honda Civic pořádně proháněla ve své třídě mnohem zkušenější závodníky, kteří jeli povětšinou na stejném voze Honda Civic Vti, a skončila nakonec na skvělém třetím místě. „Jelo se nám perfektně. Po celou dobu soutěže jsme neměli vážnějšího problému, spolupráce v autě s Radkem klapala dobře,“ pochválil pilot svého navigátora.

Z odjetých šesti testů se dokonce hned tři staly kořistí nováčka Pešla. „Bylo to perfektní. Skvěle jsme si zajezdili a s výsledkem jsme velmi spokojeni. Třetí místo je parádní. Na druhého jsme měli ztrátu pouhé čtyři desetiny vteřiny a na vítěze dvě vteřiny, takže super,“ nemohl si vynachválit svůj první start v rally 28letý Pešl, kterého tato disciplína pořádně chytla za jeho závodnické srdce.

A vypadá to, že se v nadcházejícím roce bude naplno věnovat právě rally. „Hodně se nám to líbilo, o tom žádná. Po dobrém výsledku na Würth sprintrally máme přislíbenou podporu sponzorů na příští sezonu 2009. Chtěli bychom s vozem Honda Civic odjet celý šampionát v rallylysprintu a také domácí Valašskou rally, která spadá do velkého mistráku,“ plánuje směle příští sezonu Jaroslav Pešl.