„Na příležitost startovat s novým závodním vozem značky Škoda se těším a na vůz jsem velmi zvědavý. Budu si muset co nejrychleji zvyknout na odlišný styl jízdy, než na jaký jsem zvyklý z posledních let. Doufám, že se mi podaří se tomuto autu přizpůsobit a odvést co nejlepší výkon,“ uvedl bronzový medalista z uplynulého ročníku domácího šampionátu.

Tentokrát však takové ambice mít rozhodně nebude. Jednak půjde z jeho pohledu pouze o vložený závod, jednak s novým vozem ještě nemá mnoho zkušeností. „Asi už jsem byl za poslední roky trochu zmlsaný. Přece jen jsem v předchozích sezonách jezdil s dvoutisícovkami, zatímco toto bude úplně něco jiného,“ očekává Tarabus.

Nová Škoda Fabia R2 má totiž náhon pouze na přední kola a výkon motoru 1,6. „Budeme se honit především se soupeři v naší kategorii. Roman Kresta, Pavel Valoušek či Honza Kopecký si pojedou svůj závod. My se chceme s novým autem co nejlépe seznámit a pokusit se najít to nejlepší možné nastavení,“ prozradil zlínský pilot.

Na místě spolujezdce se po devítileté přestávce objeví staronový navigátor Igor Norek, s nímž Tarabus na začátku své kariéry působil. Důvodem je letošní nabitý program neformálního šéfa týmu Daniela Trunkáta, jenž plánuje návrat na post spolujezdce znovu až v dalším ročníku. „Pro nás s Igorem to bude jedinečná příležitost sehrát se před startem sprintové sezony,“ potvrzuje Tarabus.

Ten si zároveň pochvaluje možnost startovat na Valašce i kvůli dlouhé závodní pauze, která se táhne už od listopadu loňského roku, kdy úspěšně absolvoval Kyperskou rally. „Těší nás, že přišla tato nabídka. Můžeme jet v klidu a bez zbytečného stresu, protože nejdeme po konečném výsledku. Na druhou stranu chceme nové škodovce udělat co nejlepší reklamu,“ dodává 34letý soutěžák.