Pohár nejcennější si odvezla posádka Odložilík – Tureček na Škodě Fabia S2000. Ve výsledcích se neztratili ani valašští zástupci. Šest z nich vystoupalo po závodě na bednu, z toho čtyři vyhráli svou třídu.

Ve výsledcích závodu, který dojelo do cíle celkem 80 vozů, se výrazně prosadily i naše valašské posádky. Výtečnou stíhací jízdu předvedli Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou na Subaru Impreza WRC. Na vině byl defekt, který si přivodil jezdec na 2. RZ. Z třetí desítky se vsetínský Tomaštík prokousal až do TOP 10. „Těsně před soutěží nás zaskočil problém s autem. Původní impreza WRC, se kterou jsem zajel velmi dobrý výsledek v Lužických horách, nebyla funkční, a tak jsme si na poslední chvíli domluvili auto z Budai týmu. Zpočátku to byl ve sprintu boj, neboť jsme neměli čas na větší test před závodem, a tak probíhalo sžívání s vozem přímo na trati. Na 2. RZ jsem si špatně najel zatáčku a chytil defekt. Tím jsem se propadl do hloubi výsledků a bylo po ataku předních pozic. Díky defektu jsem ale mohl jet uvolněně. S konečným 10. místem jsem spokojen,“ podělil se v cíli o dojmy vítěz třídy WRC, tedy třídy 13, Jaromír Tomaštík.

Spokojený mohl být v cíli i Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou jedoucí v Mitsubishi Lancer EVO IX. Auto i posádku dovezl v pořádku až na rampu, ke spokojenosti i lepšímu výsledku mu však chyběla maličkost – dobře fungující spojka. „Hned na konci první erzety nám odešla spojka a museli jsme tak jet vlastně po celý závod. Chvíli jsme i uvažovali, že odstoupíme, protože s tím fakt skoro nešlo jet. Ale pak jsme si řekli, že máme s vozem málo naježděno a natestováno, takže to dobojujeme i s tou špatnou spojkou. Věděli jsme, že s prokluzující spojkou se nedá myslet na nějaké velké umístění, tak jsme si závod chtěli užít. Jeli jsme i hodně pro fanoušky, pořád jsem byl ve smyku, za což nás pak na diskuzích prý chválili,“ smál se v cíli rallysprintu Kopná 17. muž absolutního pořadí Jaroslav Pešl, který bodoval 10. místem ve své třídě 3.

Obtěžkaní poháry odjížděli domů ze Slušovic Pavel Dohnal a Michael Vaňhara. Mitsubishi Lancer EVO IX je dovezlo k vítězství v K4 poháru i třídě SA/3. „My jsme se hodně natrápili s převodovkou. Po prvním kole erzet nám odešla jednička, takže starty byly na dvojku a tady jsme již ztráceli. V závěru soutěže nám odešel i pátý rychlostní stupeň. Soutěž byla jako obvykle při Kopné velmi těžká a jsme rádi, že jsme ji dokončili. Navíc s poháry, takže spokojenost,“ prozradil problémy ve sprintu Pavel Dohnal.

První závod v sezoně a hned pohár za 3. místo ve třídě 8, taková je bilance Martina Kašíka a Karla Uhříka, kteří startují s Renaultem Clio Sport. „Zajížděli jsme nové auto, a protože Kopná je téměř domácí sprint a tratě více méně známé, mohli jsme se naplno věnovat nastavení auta. Naše taktika byla jet tak, abychom nepoškodili auto, ale dostatečně svižně, abychom si odvezli ze Slušovic nějaké body a abychom potěšili oko diváka. S umístěním jsme spokojení a doufáme, že všechno bude fungovat, jak má i na dalším sprintu v Krkonoších,“ zhodnotil první start v sezoně Martin Kašík.

Miroslav Veber