Na vyhlášení celé sezony bývá pravidelně pozýván i zděchovský pilot Adam Staněk. Od roku 2006, až na jednu výjimku, se pravidelně umísťuje mezi třemi nejlepšími. Při své premiérové sezoně mezi trucktrialovými jezdci obsadil Adam společně s Josefem Řičičářem konečné třetí místo ve třídě S5. Rok 2007 se posádce moc nevydařil a konečné 7. místo mezi S5 bylo zklamáním. Proto Adam s Josefem přecházejí z osmikolové Tatry 813 8×8 kolos na šestikolku Tatru 815 6×6 VVN a s ní přichází i velké úspěchy. Hned první sezona s novým vozem přinesla valašské dvojici mistrovský titul ve třídě S4. Výsledky z roků 2009 a 2010 vynesly posádku shodně ke konečnému stříbrnému poháru.

Pro letošní sezonu změnil Adam Staněk navigátora. Josefa Řičičáře vystřídal Martin Vlk. A i když si Martin vyzkoušel hned při prvním ostrém závodě, jaké to je ležet s Tatrou na boku, mohl se na konci roku radovat z konečného druhého místa ve třídě S4. Adam Staněk si připsal potřetí za sebou post prvního vicemistra. „S novým spolujezdcem jsme se v průběhu celé letošní sezony drželi na jednotlivých závodech pódiového umístění. Z této stránky musím být se sezonou spokojený. Trochu mě mrzí úvodní podnik, kdy na poslední sekci a v poslední brance soutěže jsme se převrátili. Ale ani toto drobné zaváhání nemělo vliv na konečný výsledek. Po celou sezonu, v každém závodě, byla naše třída velmi vyrovnaná a na vítězství si brousily zuby čtyři posádky. O umístění rozhodovaly drobné chyby. Před poslední soutěží byly body mezi posádky rozdělené tak, že hned jedna ze čtyř posádek se mohla stát konečným mistrem. Nakonec zvítězila ta, která byla před závěrečným podnikem třetí v pořadí. Nám utekl mistrovský titul o pouhý jediný bod,“ nastínil průběh letošní sezony Adam Staněk.

Nyní mají trucktrialové posádky zimní přestávku. To ovšem neplatí pro Adama Staňka. Vedle příprav na Vánoce trávil velkou část svého volného času v dílně u svých nákladních miláčků. „Budeme připravovat vozy na novou sezonu. Na řadu přijde také odpočinek a pokud bude sníh, tak i lyže. Nyní máme přestávku mezi sezonami, ale rozhodně se doma nenudím. Letošní druhé místo mě nenechává chladným a v tomto roce chci bojovat o titul. Motivace je tedy hodně velká. Proto auto prochází repasemi a některé věci se vylepšují. V roce 2012 budu startovat s Tatrou 815 6×6 VVN na trucktrialových soutěžích a s Tatrou 815 4×4 Dakar na rychlostních soutěžích. Vše se bude odvíjet od kalendáře soutěží. Pokud se závody nebudou krýt, chtěl bych startovat v kompletním trucktrialovém mistrovství a na čtyřech rychlostních závodech,“ uvedl Adam Staněk.

První start sezony 2012 bude v Německu

Termínově nejbližší rychlostní soutěží, kde by chtěli Adam Staněk a Martin Vlk startovat, je německá Baja Saxonia. Třídenní soutěž se jede v hnědouhelném dole a mezi posádkami milujícími rychlost v terénu je velmi oblíbená. „O této soutěži se tvrdí, že je jedna z nejkrásnějších tohoto druhu v Evropě. Startuje zde okolo čtyřiceti kamionů dakarského typu a pokud připočítáme terénní auta a motorky, dostaneme se na číslo sto dvacet startujících. Jezdí se zde podle navigačních přístrojů, proto uspěje pouze dobře sehraná posádka. K nám do vozu ještě přibude třetí člen posádky, odborník přes navigační přístroje. Tuto soutěž si chceme pořádně užít,“ představuje úvodní soutěž roku 2012 Adam Staněk.

Soupeřům zadarmo nic nedáme

A jaké má Adam Staněk cíle do nové sezony 2012? „Chtěli bychom rozumně dojet rychlostní závody a v truck trialu se umístit nejhůře jako letos, ale krásnější by byl titul. Rok od roku jsou naše soutěže díky vyrovnanosti těžší a těžší. S Martinem jsme ale připraveni poprat se se soupeři a nedatjim nic zadarmo.“ A jedním dechem doplňuje i poděkování všem, kteří posádce během ročníku 2011 pomáhali.

„Chtěl bych poděkovat všem reklamním partnerům přátelům a známým, kteří nás v průběhu letošní sezony podporovali a dopomohli nám svým způsobem k kvalitním výsledkům. Poděkování patří také rodinám, přítelkyni, kamarádům a mechanikům.“

Tak jako každý rok i na novou sezonu chystá Adam Staněk několik překvapení.

Ta ale odhalíme až s prvními starty, které budou Adam s Martinem letos absolvovat.

Miroslav Veber