Po loňské sezoně, kdy Adam Staněk společně s Josefem Řičičářem obsadili v závěrečném účtování třetí místo ve třídě S5, se valašská dvojice dívala s velkým optimismem na letošní závody. Závodní trial prošel důkladnou přestavbou, kdy nejvíce změn doznal motor. Výkon vozu stoupl téměř o 200 koní oproti sériovému motoru.

„Mimo jiné jsme zakoupili i speciální pneumatiky, které jsme si nechali dovézt až z Ruska. Veškeré úpravy se odrazily hned při prvním závodě sezony. Získali jsme první místo za nejlépe upravené vozidlo sezony 2007. To je ale prozatím jediný úspěch roku,“ vrátil se k úpravám vozu Adam Staněk.
V současné době má posádka Adam Staněk – Josef Řičičář za sebou čtyři mistrovské závody a jeden extrémní truck trialový závod, který byl i součástí mistrovství Evropy.

V průběžné tabulce se pohybuje okolo pátého místa ve třídě. S ohledem na to, že na jednotlivých závodech startuje ve třídě osmikolek necelá dvacítka soutěžících, by se dalo hovořit o úspěchu. S výsledky Adam ale rozhodně není spokojený. „Letos nás provází hodně smůly. Bodovali jsme sice pátým místem v Milovicích, šestým v Písku a sedmým v Mohelnici. Ale ten správný požitek a radost z jízdy oproti loňské sezoně jaksi nenacházím. Nějak ztrácím motivaci. Věřím však, že bude lépe,“ uvedl zděchovský jezdec.

Truck trialové mistrovství doznalo několik změn. Na startu se schází dvojnásobný počet závodníků oproti loňsku. Stává se, že na jednom voze jezdí i více posádek. To vše natahuje program závodů a tím dochází ke krácení tratí. Jakákoliv chyba na trati se pak těžko dohání.

Nejbližším závodem, kde se postaví na start Adam Staněk s Josefem Řičičářem, bude na počátku září soutěž v Drnovicích. „Věřím, že se nám tady bude dařit mnohém lépe než tomu bylo doposud. Tatra je připravena výborně a ostatní už záleží jenom na nás,“ avizoval nejbližší start Adam Staněk.