Na začátku prázdnin se jel třetí závod mezinárodního německého mistrovství v truck trialu, kterého se letos pravidelně účastní také Adam Staněk s Martinem Vlkem na voze Tatra 815 6×6 VVN. Jezdci se sešli na bývalém vojenském letišti v Perlebergu nedaleko Hamburku. Na písčitém povrchu byly vytvořené překážky za pomocí bagrů, ale také umělé překážky tvořené pomocí betonových panelů a různě položených kmenů stromů.

„S tímto druhem uměle vytvořených překážek moc zkušeností z domácích tratí nemáme, neboť u nás se jezdí v terénu bez panelů a kmenů. Byla to pro nás zajímavá zkušenost i když občas bylo riziko poškození auta hlavně z spodní části karoserie. Ale podmínky měly všechny posádky stejné," uvedl k závodu Adam Staněk. Dvojice Adam Staněk – Martin Vlk měla hlavní soupeře v posádkách startujících na ruském stroji ZIL 131. Domácí jezdci využívali na rovinatějším terénu užšího vozidla, se kterým se lehčeji dostávali do průjezdních branek. Sobotní etapu zděchovský jezdec se svým navigátorem dokončil na 3. místě ve skupině S4. Do nedělní části závodu měl Adam Staněk jasný cíl: postupně stahovat z odstupu soupeřů. To se mu také na jednotlivých průjezdních sekcích dařilo. Na slavnostní vyhlášení šli Adam s Martinem s podvědomím, že dosáhli na stříbrnou příčku ve skupině.

„Když bylo po soutěži a my si šli pro poháry, tak jsme čekali, že budeme vyzvání pro převzetí pohárů za 2. místo. Místo nás ale volali na bednu německou posádku. Trochu nechápavě jsme se na sebe s Martinem podívali, ale rychle nám to docvaklo. Nakonec se nám podařilo zvítězit i ve třetím závodě německého mistrovství. Bylo to pro oba příjemné překvapení," popsal dojmy při zakončení závodu Staněk. Ale ne vše šlo posádce tak hladce, jak to na první pohled vypadalo. V jedné ze sekcí měla posádka za úkol zdolat položené klády. Jedna z klád se ale vzpříčila a přetrhla brzdovou hadici. V té chvíli Adam musel šlápnout na plyn a rychleji projet zbývající průjezdní branky. Sekci posádka úspěšně dokončila a zároveň stihla i opravu, takže svým soupeřům nedala šanci na předskočení v průběžném pořadí. Přesto došlo ke kuriózní situaci, do které byla namočena posádka Staněk – Vlk.

Německá posádka startující na ZILu měla za úkol překonat vysokou navážku zeminy. To se jí ale nepodařilo a vůz zůstal viset na rouře, tudíž nemohl ani dopředu, ani dozadu. Ke slovu muselo přijít vyproštění pomocí druhého vozidla, čehož se ujal Adam Staněk. „Soupeřův vůz jsme chytili za lano a trošku více škubli. V té chvíli se auto jakoby roztrhlo napůl. V technickém provedení se vysunula kardanka z přední nápravy. Němečtí pořadatelé jsou ale natolik tolerantní, že dovolili posádce krátkou opravu a my jsme na tuto posádku počkali. Pokus o neúmyslné vyřazení posádky nevyšel a jezdec z poškozeného vozu taky nijak nenadával, takže bylo vše v pořádku," popsal úsměvný moment Adam Staněk. Po třech odjetých soutěžích v mezinárodním mistrovství Německa drží Adam Staněk spolu s Martinem Vlkem první příčku ve skupině S4. Příjemný pohled se nabízí pro posádku i na celkové výsledky bez rozdílu skupin, kde ta naše je na průběžném 2. místě. Další závod čeká Staňka s Vlkem o víkendu 18. – 19. srpna v Kunštátu nedaleko Blanska.

Autor: MIROSLAV VEBR