Adam s Josefem mají letos opravdu excelentní sezonu. Mistrovství ČR v truck trialu obsahovalo sedm podniků a valašská posádka stanula sedmkrát na prvním místě. Již před závěrečným závodem měli mladí Valaši jistý titul ve své třídě, přesto se na druhý konec republiky vypravili. „V Chříči u Plzně se jezdí na motokrosové trati. Byl tady skalnatý terén, tudíž diváci mohli vidět opravdu hodně ostré sjezdy a výjezdy. Průjezdní sekce navíc vedly mezi stromy, které pořadatelé využívali ke zkomplikování ideálních nájezdů do branek. Pro příznivce truck trialu byl vytvořený i brod, ale oproti předchozím závodům, kde se brod jezdil, to byla tentokráte spíše kaluž. Půl metrová hloubka nám nezmáčela ani boty,“ představil trať závodu Adam Staněk.

Pro zděchovskou dvojici se poslední závod sezony vyvíjel velmi dobře. Během sobotní části soutěže nasbírali Adam s Josefem minimální počet trestných bodů a usadili se na čele třídy S4. V neděli si ovšem valašská posádka nechtě přivodila jednu dramatickou chvilku. „Druhý soutěžní den byl pro nás pohodový. To vše ale jen do doby, než praskla u Tatry poloosa. Stalo se to ve chvíli, kdy jsme projížděli korytem a váha vozu zůstala na jednom kole. Zbývající kola byly odlehčené a při plném vytočeném rejdu poloosa nevydržela. I přes tento hendikep, kdy auto bylo poháněno pouze na pět z šesti kol, jsme vedení v soutěži udrželi. Ve zbývajících průjezdních sekcích jsme využívali silného výkonu motoru, kdy poškozená poloosa nebyla tolik znát. Auto se však chovalo zcela jinak a my si málem vyzkoušeli, jaké to je skoulet se přes střechu. Naštěstí vše dopadlo dobře,“ popsal kritické momenty Adam Staněk.

Vedoucí postavení ve třídě Adam s Josefem zdrželi a v letošní sezoně se mohli po sedmé radovat z prvního místa. Truck trialová sezona je ukončena. Na Staňka s Řičičářem ještě ovšem čeká několik předváděcích akcí. Poté se vrhne posádka na kompletní kontrolu závodního vozu. Extrémně zatížené díly budou preventivně vyměněné, tak aby byla Tatra 815 6×6 VVN po zimní přestávce připravena v nové sezoně bojovat opět o posty nejvyšší. „Plány do příští sezony jsou pro nás jasné. Chceme se účastnit kompletního seriálu mistrovství ČR v truck trialu, plus závody světového poháru. Pokud se podaří, rádi bychom zavítali i na tratě některé soutěže v rámci mistrovství Evropy. Vozidlo zůstává opět stejné Tatra 815 6×6 VVN,“ nastínil příští sezonu Adam Staněk.

K tomu, aby mohla posádka úspěšně bojovat na náročných tratích, je potřeba mnoho přátel a kamarádů. A Adam s Josefem na ně nezapomínají. „My jsme zlomek z celého úspěchu. Na trati jde vidět naše auto a my v něm. Nelze ale vidět stovky hodin v garáži při přípravě Tatry. Taky bychom se těžko obešli bez našich obchodních partnerů, kteří nás v našem závodění podporují. Proto bychom rádi poděkovali všem, kdo nám během celé sezony drželi palce. Poděkování patří rodinám, kamarádům, přátelům a obchodním partnerům. Letos jsme s jejich pomocí vybojovali mistrovský titul a i v příští sezoně se budeme snažit bojovat o příčky nejvyšší,“ poděkovali za přízeň nejbližším Adam Staněk a Josef Řičičář.

MIROSLAV VEBR