Adam Staněk s Josefem Řičičářem se pohybují v truck trialu od roku 2006. Za tu dobu si ogaři vyjeli spoustu pohárů a ocenění. Za všechny jmenujme ty nejcennější. Při svém debutu v roce 2006 obsadili Adam s Josefem konečné 3. místo ve třídě S5. O dva roky později přestupuje valašská dvojice z Tatry 813 8×8 kolos na Tatru 815 6×6 VVN a hned slaví mistrovský titul. Také loni mladí Zděchovjané útočili na titul. Nakonec s minimálním bodovým odstupem dokončili sezonu na 2. místě.

Momentálně jsou ve finiši poslední přípravy závodního vozu a Adam s Josefem budou připraveni na svou pátou sezonu. „Během zimní přestávky jsme Tatru z větší části rozebrali a zkontrolovali. Důkladnou prověrkou prošly hlavně extrémně namáhané součástky, jako jsou například poloosy, motor a různé hřídele. Snažili jsme se nic nezanedbat. Žádné velké změny jsme oproti loňsku na autě nedělali, neboť si myslím, že naše Tatra je postavená na velmi slušné úrovni,“ poodhalil zimní přípravu na novou sezonu Adam Staněk.

V letošní sezoně je do trucktrialového mistrovství zapsáno pět závodů. Stačí jeden výpadek posádky a sen o kvalitním výsledku na konci roku se může rázem rozplynout. Vedle klasických trialových soutěží měli Staněk s Řičičářem možnost startovat i na dvou soutěžích trial rally. Tyto podniky ovšem valašský jezdec letos odmítl. Chce se totiž maximálně zaměřit na soutěže, ke kterým má postavenou Tatru. „V roce 2009 jsme jeli dva volné podniky Bohemia Trial Rally. Při prvním startu jsme dojeli třetí, podruhé jsme dokončili rychlostní soutěž na osmém místě. Letos na těchto podnicích startovat nebudeme. Rychlostní závody se mi líbí, ale my nemáme na tyto typy závodů postavené auto. Ve výmolech a dírách dostává náklaďák při vysokých rychlostech opravdu pořádně zabrat. K tomu, abychom uspěli, by bylo potřeba naši Tatru jinak koncepčně nastavit, což je otázka těžiště vozu, nastavení pérování a mnoha dalších faktorů, a to není otázka několika málo hodin, respektive dní. Proto rally letos vypouštíme a zaměříme se pouze na klasický trial,“ vysvětlil svou neúčast na rychlostních soutěžích Adam Staněk.

Do úvodního podniku sezony zbývá jen pár dní. Upravená nákladní auta a speciály natočí své motory v Milovicích u Nymburka, kde se již o tomto víkendu 17. – 18. dubna jede první závod. „V Milovicích se jede ve vojenském prostoru a pořadatelé zde vytvářejí trať s umělými překážkami. Jednotlivé sekce jsou velmi náročné na techniku. My jsme tady v posledních dvou letech ve třídě zvítězili a věříme, že tuto úspěšnou šňůru letos prodloužíme. Soupeřů každým rokem přibývá. Určitě to bude velmi náročné, jako ostatně každý rok. Velké zastoupení ve třídě budou mít šestikolové Tatry, buď s jednou nebo dvěma předními nápravami. Konkurovat Tatrám budou ruské vozy značky Ural. Do každého závodu, a tedy i v Milovicích, půjdeme na start s odhodláním bojovat o příčky nejvyšší. Věřím, že my i Tatra na to máme,“ neskrýval optimismus před blížícím se závodem Adam Staněk.

MIROSLAV VEBR