V cíli soutěže mohl být spokojený Pavel Dohnal. Slovní spojení „mohl být“ je na místě, neboť jezdec absolvoval soutěž s angínou. Před soutěží dokonce uvažoval, že sbalí kufry a pojede domů. Nakonec Dohnal se spolujezdcem Jirkou Blažkem odstartoval a jak sám říká, po celou dobu soutěže opravdu trpěl. „Během závodu jsem měl zalehlé v uších, takže jsem Jirkův rozpis moc neslyšel. Tudíž se stávalo, že místo doprava jsem jel na druhou stranu. Naše dohoda v autě zněla, že kromě slov mi Jirka ukazoval i rukou směr, kam mám jet. Pokud jsem jel v pohodě, tak to šlo. Ale v momentě, kdy jsem začal kašlat a prskat, tak to bylo špatné. Ani nevím, kolik balení papírových kapesníků jsem během sprintu spotřeboval. V servisu jsem se vždy nadopoval prášky, abych závod nějak dokončil,“ postěžoval si Pavel Dohnal. „Jednou se nám podařilo rozehnat rodinku stojící na louce. Nakonec jsem byl rád, že jsem soutěž dokončil. Bylo to doslova vydřené umístění. Pohár za druhé místo mne proto ani moc netěší. Věřím, že za tři týdny na dalším závodě to bude lepší.“

Dvojice Pavel Dohnal – Jiří Blažek jako jediná z valašských posádek absolvovala celou trať závodu. Zbylé tři dvojice odstoupily v průběhu sprintu pro technické problémy. Jednu z nejkratších soutěží v poslední době odjel Jiří Ševeček. V Lužických horách navigoval meziříčského jezdce v Renaultu Clio Sport Pavel Fišer. Spolupráce v závodním voze byla ale velmi krátká. Již během úvodní zkoušky soutěž musel Ševeček své Clio odstavit pro poruchu motoru.

Pěkně rozjetou soutěž měl Martin Kašík, startující na stejném voze jako Ševeček. Cíl závodu ale Kašík ani jeho spolujezdec Karel Uhřík nespatřili. Žlutomodrý Renault Clio se zastavil na 4. RZ. Na vině byl poškozený motor. „Jel jsem v Lužických horách na vítězství ve třídě. Závod ale končí až na cílové rampě, a tam jsme nedojeli. První erzetu jsme vyhráli. Na druhé zkoušce nás přibrzdila vyvěšená žlutá vlajka u havarovaného vozu. V té chvíli se před nás dostal Svačina s kitovou Felicií. Jeho náskok byl necelé tři vteřiny. Třetí zkouška byla pro nás zrušena, neboť zde havarovala posádka, ke které byla vyslána lékařská služba. Na RZ 4 se nám odporoučel motor. Ještě jsme nezkoumali důvod odstoupení, ale vypadá to na větrání v bloku motoru,“ popsal sled událostí ve sprintu Martin Kašík. Po 3. místě z Vyškova měl vsetínský jezdec blízko k dalšímu poháru, ale na něj si musí ještě chvilku počkat.

Třetím do party valašských odpadlíků je Roman Michalík. V Lužických horách opět usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX a tentokrát poslouchal rozpis od Richarda Laseviče. V průběhu rally se pohybovala posádka na konci první desítky absolutního pořadí. Roman dokázal potrápit i mnohem zkušenější jezdce, když na 3. RZ zajel absolutně třetí nejrychlejší čas. Tento mini úspěch posunul Michalíka na osmou příčku. O zkoušku dále ale u Lanceru odešlo turbo a v cíli zkoušky posádka odevzdala jízdní výkaz.

MIROSLAV VEBR