Hned na první rychlostní zkoušce skončily naděje na obhajobu mistra ve své skupině pro posádku Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová (jeli na Škodě 130 RS).

„Před soutěží jsme měli možnost volby dvou variant – zaútočit a pokusit se o obhajobu mistra ve skupině nebo jet na jistotu. Zvolili jsme první variantu, ale bohužel přemíra motivace v kombinaci s povrchem tratě skončila havárií ve Vesníku. I přes tuto smůlu byla letošní sezona velmi vydařená a každý závod jsme si naplno užívali, ať už byl výsledek jakýkoliv,“ uvedl pilot posádky Martin Hrachovec.

O dvě erzety více si zajela posádka ve složení Martin Kašík – Veronika Teplá (Renault Clio Sport), která odstoupila v servisu po 3. RZ ze 4. místa ve třídě N3. Smůla, která doprovázela vsetínskou posádku prakticky po celý rok, ji tak neopustila ani na domácím podniku, na který se tolik těšili. „Úvodní zkouška byla z našeho pohledu dobrá, byť s minimálními ztrátami. Dvojku jsme nejeli a 3. RZ byla super. Cestou do servisu zůstal zaseklý třetí převodový stupeň. I když se mechanici pokoušeli závadu odstranit, to se nepodařilo a my museli odstoupit. Tím jsme se nedobrovolně pasovali do role diváků,“ smutnil Martin Kašík.

Pátá rychlostní zkouška z celkových somi byla konečnou stanicí pro posádku Pavel Dohnal – Jiří Blažek na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvojice odstoupila ze soutěže z 27. místa absolutně a 18. místa ve třídě N4. „Začali jsme opatrně, ale vše fungovalo bez problémů. Na konci 1. RZ v retardéru jsem udělal hodiny a ztratili jsme tady asi 15 vteřin. To mě rozladilo tak, že jsem neměl náladu dál závodit. V servisu mě kluci vyhecovali a já začal závodit znovu. První erzetu druhého kola jsme zajeli velmi slušně. To mě nabudilo natolik, že jsem ještě přidal a neštěstí bylo na světě. V nájezdu na most před Valašskou Bystřicí jsem byl moc rychlý, uklouzl jsem na vyházeném blátě a auto se opřelo o zábradlí. Zábradlí se dostalo dovnitř vozu a zastavilo se asi patnáct centimetrů přede mnou. Mitsubishi je velmi poničené. Jsem z toho všeho velmi zklamaný. Byla to moje chyba,“ popsal nebezpečné klíčové okamžiky v soutěži Pavel Dohnal.

Další posádkou, které nedokončila Würth Partr rally, byla dvojice Josef Palacký – Andrea Gešvinderová jedoucí ve skupině V na voze Škoda 120 S Rallye. Odstoupili hned v první erzetě. Asi největším smolařem vsetínského sprintu byl Roman Michalík s Radimem Oravou. Oba borci z Valašského Meziříčí jeli po celou dobu skvělou soutěž a drželi se prakticky celý závod v první desítce absolutního pořadí. Havárie na poslední 8. erzetě však zapříčinila, že musel Michalík odstoupit z závodu ze skvělého osmého místa absolutně a šestého ve skupině N4.

MIROSLAV VEBR