VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Fabia S2000 v rámci testování co by předjezdec na Barum rally

Zlín - (FOTOGALERIE) První vůz kategorie S2000, který se v pátek večer dostane na trať 38. ročníku Barum rally, bude Škoda Fabia.

22.8.2008
SDÍLEJ:

Prezentace prototypu Škody Fabie S2000 ve Zlíně. Vůz bude na Barum rally Zlín startovat co by předjezdec. Pilotovat jej bude Jan Kopecký.Foto: DENÍK/Břenek Martin

Ač pilotován Janem Kopeckým nebude však soutěžit, ale v roli předjezdce (s číslem 0) se bude starat o bezpečnost. „Ta je na prvním místě. Netajíme se však hlavním cílem – a to je pokračovat v testování nového vozu, který by měl koncem roku projít homologací, aby byl připraven k závodům pro příští sezonu,“ vysvětlil šéf Auto Škoda motorsport Michal Hrabánek. „Pokud to bude jen trochu možné, bude se náš pilot snažit vyzkoušet potřebné věci. Dosažené časy nejsou pro nás na Barumce důležité. Spokoje budu, když vůz bez větších problémů a v celku dojede do cíle,“ dodal Hrabánek.

„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní tak i mezinárodní úrovni,“ věří nastolenému cíli Hrabánek.

Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm

Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol

Výkon: okolo 270 koní

Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční

Spojka: AP Racing – 184 mm

Tlumiče: Reiger Racing systém

Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu

Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)

Elektronika: Magneti Marelli

Autor: Martin Břenek

22.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Deník nám fandí

DENÍK NÁM FANDÍ: Nový seriál představí sportovní týmy z regionu

Soutěžní svatební pár číslo 28 - Kristýna a Jiří Hrachovcovi, Zlín
3

Desáté kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

Hladiš vyměnil Bobry za Drtiče. Do Hodonína ho zlákal Čechmánek

V kariéře měl pořádně našlápnuto. Prošel mládežnickými reprezentačními výběry, v sezoně 2014/2015 si ve Zlíně dokonce připsal jeden extraligový start.

Mozart vzpomínal v gobelínce na Bertramku

FOTOGALERIE / Nejsou zdaleka tak staré jako renesanční a barokní díla, která tady obvykle restaurují. Přesto byly ve špatném stavu a vyžadovaly nutnou opravu. 

Úpravnu vody v Podlesí napadli teroristé. Šlo o cvičení

FOTOGALERIE / V okolí vodárenského zařízení mezi Valašským Meziříčím a Jarcovou od neděle po tři dny hlídkovali ozbrojení vojáci. Chvílemi se ozývala střelba, stoupal barevný kouř z dýmovnic a přejížděla houkající auta policistů, hasičů a záchranky. Doprava na rušné silnici musela být na krátkou dobu zastavena.

Byt jako investice? Splátky vás vyjdou dráž

Sníte o vlastní nemovitosti, která bude vydělávat za vás? Fajnová myšlenka, ale neoplýváte-li tučným kontem, vše si pořádně spočítejte. Cesta k úvěru bude totiž náročnější. Tedy pokud přiznáte váš skutečný záměr. Zda se takový úvěr vyplatí, přibližuje Lucie Drásalová, hypoteční analytička Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT