Jaroslav Orsák sahal po absolutním vítězství, pohár si odvezli Pavel Dohnal a Jiří Ševeček. Pouze Roman Stromšík s Romanem Švidrnochem vyšli pohárově naprázdno. Pět posádek na startu Rally Jeseníky a všech pět dvojic i v cíli. Navíc tři z nich s poháry. Takové je stručné shrnutí účinkování valašských posádek na soutěži v Šternberku.

Pouze pověstný chloupek dělil Jaroslava Orsáka od vítězství v rally. Kloboucký jezdec vstoupil do soutěže s novým vozem a vstup byl více než dobrý. „Pro příští rok uvažujeme o startech s Lancerem EVO IX. Chtěli jsme si tento typ vyzkoušet a rally v Jeseníkách k tomu byla ideální. Před závodem jsem se s autem moc nesvezl, a tak jsem čekal na samotný závod. Auto předčilo mé očekávání,“ prozradil změnu vývojové řady vozu Orsák. Změna vozu se Orsákovi podařila na jedničku s hvězdičkou. Natratích erzet nebylo poznat, že jede Jarek s autem prvně. Z devíti RZ byl šestkrát nejrychlejší.

„Rozdíl mezi devítkou a naší sedmičkou je velký. Jednak jízdní vlastnosti. Například na kilometr je devítka zhruba o vteřinu rychlejší. Ze zapůjčeného auta jsem nadšený. Máme navíc ještě velké rezervy. Již nyní se těším na další start s tímto autem,“ uvedl Jarek Orsák. Ale ani šest nejrychlejších časů v soutěži nestačilo na vítězství. Defekt pneumatiky na 6. RZ odsunul posádku Orsák - Vajík z průběžného vedení na pátou příčku. Ve zbývajících erzetách byl Orsák nejrychlejší, přesto to stačilo posunout se již jen na 4. místo. „Je to něco fantastického. Dokázali jsme, že můžeme jet s těmi vepředu a ne jenom se jim dívat na záda. Jsem spokojený. Defekt sice byl, ale radost mi nijak nekazí,“ pochvaloval si výsledek Orsák. Vedle bramborového umístění v závodě náleží mladému jezdci prvenství mezi juniory.

Pavel Dohnal se spolujezdcem Jiřím Blažkem vyhráli v Šternberku skupinu ZK i třídu ZK2. Jezdec přesto se svým výkonem rozhodně spokojený není. „Tentokráte musím být na sebe hodně kritický a říci, že s naším vystoupením nejsem spokojený. Jednak jsme měli jen jednu sadu pneumatik, ale hlavně nám to v autě vůbec nešlo. Na čtyřce jsme dokonce skoro objímali svodidla. Oba jsme si v autě přáli, ať je co nejdříve cíl závodu,“ postěžoval si Pavel Dohnal, startující tentokráte s Mitsubishi LancerEVOVI.

Pro pohár si dojel také Jiří Ševeček navigovaný Pavlem Fišerem s Renaultem Clio Sport, spadající do třídy N3. Na cílové rampě na šternberském náměstí převzala dvojice pohár za 3. místo ve třídě. Na Rally Jeseníky startoval ve stejné třídě jako Ševeček i Roman Stromšík. Noty četl Romanovi opět Petr Měrka a oba usedali do Oplu Astra OPC. „Byla to pěkná soutěž na krásných ale uklouzaných zkouškách. Potrápila nás v soutěži převodovka. Opět jsme ale v cíli, a to je pro nás důležité,“ zhodnotil rally Stromšík. V sobotu obsadila posádka 4. místo ve třídě.

Na stupně vítězů se tentokráte nevešli ani Roman Švidrnoch se spolujezdcem Radimem Oravou. Generálka na vsetínskou soutěž dopadla dobře, i když výsledek mohl být ještě lepší. Vtomto případě zaúřadovala jezdecká chyba. „Auto nám fungovalo velmi dobře. O to víc mě mrzí moje chyba. Krátce po startu RZ4 jsme byli v jedné ze zatáček příliš rychlí. Krásně jsme ji projížděli bokem a už to vypadalo, že to všechno pochytáme a poletíme dál. Auto však sklouzlo lehce do příkopy a posadilo se na bachor. Nemohlo jet ani dopředu, ani couvat. Kola se jen volně protáčela. Jako naschvál nebyli v tom místě žádní diváci. Po chvilce jich pár doběhlo, strčili do nás a my mohli jet,“ popsal svou chybu Roman Švidrnoch. Po této chybě Romanovi všichni soupeři ze třídy ujeli, a tak se posádka rozhodla jet pro diváky. V cíli bodoval 8. místem ve třídě A6.