Výsledkově se mu společně s Karlem Uhříkem nejvíce zadařilo právě na domácí vsetínské Würth Partr rally, ale závodů a zážitků v premiérové sezoně bylo mnohem více.

ROZHOVOR

Na startu letošní sezony jste se v rámci naladění na závodnickou notu předvedli na domácí Valašské rally v roli předjezdce se zapůjčeným vozem z dílen Jaromíra Tomaštíka, se Subaru Impreza VRX STi. Poté jste přesedlali do Renaultu Clio. Jaké bylo zvykání na nové auto?

Čtyřkolku jsem si osahal již dříve při závodech do vrchu. Roli předjezdce jsem si užíval dokonale a sem tam se nám podařilo vyhnat i diváky z nebezpečných míst, i když ne vždy v tom byl úmysl.

Pravdou ale je, že přesednout z téměř sériové Felicie (se kterou jsem se účastnil několika amatérských rally) do čtyřkolky a v dalším závodě poté do ostré dvoukolky se špérou, nebyl zas až takový jednoduchý posun a od toho se odvíjel i náš první závod.

Jaké jste si dávali cíle a plány na startu právě ukončeného ročníku?

Před Vyškovem ještě nebylo zcela jasné, kdo pojede jaký mistrák, což nás vedlo k tomu, že jsme si nedávali příliš přehnané cíle. Jak se v průběhu sezony rozkrývaly karty, začali jsme pokukovat po bedně.

Jak tedy hodnotíte sezonu 2008?

Ani se svým výkonem, ani s výkonem mého spolujezdce nejsem spokojený. To ale pramení z nezkušeností nás obou.Mámese ještě hodně co učit a přeci jen první sezona v rally se nevyhrává. Párkrát jsem vybral špatné pneumatiky a z přemíry snahy jsem dělal školácké chyby, jako třeba na Kopné, kde jsem probrzdil zatáčku a vylétl z tratě.

Na druhou stranu budu na první sezonu v rally vzpomínat v dobrém. Získal jsem dvě třetí místa ve třídě v malém mistráku. Dále pak dvě druhá místa a jedno první v závodech automobilů do vrchu, díky čemuž jsem skončil na celkovém třetím místě ve skupiněNv MČR.

Máte za sebou letos premiérovou sezonu v rally. Kterou soutěž byste vybral jako nejkvalitnější?

Nejpřísnější měřítka podle mě snesla takřka domácí Kopná, která kvalitou po pořadatelské a bezpečnostní stránce naprosto převyšovala všechny ostatní soutěže. Rád se také budu vracet do Lužických hor.

Vybral byste nějakou sekci nebo rychlostní zkoušku, během níž jste předvedli svůj nejlepší výkon během letošního roku?

Jako nejkvalitnější sekci bych vybral tu druhou vsetínskou, kde jsme stáhli náskok soupeřů a začali pomýšlet na bednu, což se nám nakonec i podařilo. Pro rally na Vsetíně jsem změnil oproti jiným závodům strategii a začal pomaleji. A až ve druhé rundě jsem za to začal tahat.

Sám jsem byl překvapený, když ve druhém průjezdu Vesníkem jsem sám sobě nadělil 17 vteřin, což byl čas druhého místa ve třídě N3. Za nejlepší výkon na jednotlivé erzetě bych potom označil první a čtvrtou RZ v Lužických horách. Byli jsme tam velice blízko za vozy, které tvořily špičku mé třídy a my mimo jiné vedli třídu v K4 poháru.

Navíc to byla velice pěkná vložka. Střídaly se zde různé povrchy. Podobných zkoušek bych uvítal na našich soutěžích více.

Letos vás na tratích potkalo i několik problémů. Na který závod byste nejraději zapomněl?

Jednoznačně to nedokáži posoudit, ale v Lužických horách jsme odstoupili na 4. RZ z průběžného 2.místa v K4 poháru pro poruchu motoru a dvakrát do smíchu mi v té chvíli nebylo. Ani ne proto, že jsem odstupoval z výborného místa, ale spíše proto, že jsem nevěděl, jestli motor neumřel mou vinou.

Naštěstí pro mě se stala chyba jinde a já mohl potom v klidu spát a to i přesto, že jsem věděl, že opravou přijdu o další závod. Potom jsme měli plno práce, abychom stihli dát auto do kupy pro slušovický sprint.

Tím jsem se dostal k dalšímu závodu, na který jen tak nezapomenu. Ve Slušovicích se projevilo mé krátké účinkování v rally a málo zkušeností za volantem závodního vozu. Při 4. RZ jsem šel pozdě na brzdy a výlet mimo trať nás stál 40 vteřin. Přesně tolik nám potom v cíli scházelo na třetí místo ve třídě.

A naopak, který závod se vám nejvíce vydařil?

Výsledkově to byl jednoznačně domácí Vsetín a nejlepší závod jsme odjeli i v Lužických horách. Tady jsme si prostě zazávodili nejlépe. Škoda, že se auto zastavilo asi tři kilometry před cílem zkoušky pro poruchu motoru.

Spřádáte už nějaké plány na blížící se sezonu, nebo je všechno ještě otevřené?

V budoucnu bych se chtěl i nadále věnovat sprintrally, a to se stávajícím Renaultem Clio Sport. Jediná výjimka bude na Valašské rally, kterou bych chtěl absolvovat opět se Subaru od Jardy Tomaštíka. Prioritou ale bude odjet celý seriál jednodenních soutěží a získávat nové zkušenosti.

Co byste chtěl vzkázat svým kamarádům a těm, kteří vám drží palce?

Určitě bych chtěl poděkovat sponzorům a reklamním partnerům, kteří nám umožnili tuto sezonu absolvovat. Chtěl bych poděkovat i spolujezdci Karlovi Uhříkovi za spolupráci v letošní sezoně. Mé díky míří i k mechanikům, kteří udělali veliký kus práce. Největší poděkování ovšem zaslouží má rodina, především manželka, jejíž trpělivost nezná mezí.