Velmi krátkou rally si zapsal Jakub Klestil. Na úvodní zkoušce, asi dva kilometry po startu, šel pozdě na brzdy a o strom netradičně vytvaroval vzhled Mitsubishi. Zklamaný byl i Tomáš Kubiš, kterého zradil motor jeho lanceru na třetí zkoušce. První etapu nedokončil ani Roman Stromšík. Jezdce z Hrachovce zradila převodovka u Opelu Corsa OPC.

Smolnou, ale i tak hodně poučnou rally zažil ve své premiéře ve třídě N4 s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX Jaroslav Pešl, který loni jezdil s Hondou Civic ve třídě N2. Nejprve na první páteční zkoušce nasazoval v erzetě hadici od turba a ztratil pět minut. V dalších RZ prvního dne se však držel vždy kolem 20. místa absolutně. Osudnou se valašskomeziříčské posádce Pešl – Juřica stala paradoxně také první zkouška, ale druhého dne. „Chtěli jsme se hlavně s autem co nejvíce svézt a pochytat spoustu pro nás nových informací. Po smolném začátku jsme přestali uvažovat nad výsledkem a hlavně jsme se jízdou bavili. Na první sobotní zkoušce jsme jednu zatáčku nekatovali a na štěrku se nám auto sklouzlo do příkopy. Naštěstí to nebylo v nijak velké rychlosti, takže auto je celkem v pořádku a my taky,“ popsal dění v rally Jaroslav Pešl.

Pořádný rozruch vnesl do Valašky karlovický Mirek Jakeš. Mezi ostřílené jezdce vlítl bez ostychu a zajížděl skvělé časy. Na úvodní zkoušce to byl čtvrtý absolutně nejrychlejší čas. O zkoušku dále pátý a první rundu erzet zakončil Jakeš opět čtvrtým časem. V součtu časů to vyneslo mladého jezdce na skvělé 5. místo. Ve třídě N4 si dokonce Mirek držel senzační stříbrnou příčku hned za Pechem. Je veliká škoda, že tento výsledek Jakeš nedotáhl až do konce. „První tři erzety byly jako z partesu. Věděl jsem, že Mirek bude rychlý, přesto i mě velmi překvapil. Ale rally končí až v cíli. Na 4. RZ měl Mirek drobný výlet mimo trať. To ho zřejmě trochu rozhodilo a o zkoušku dál přišla druhá chyba. Opět to byl výlet mimo trať, tentokráte však Mirek poškodil u Mitsubishi kolo, a to znamenalo konec,“ vysvětlil odstoupení syna šéf týmu Karel Jakeš.

(mv, mha)