Asi největším překvapením byl brzký konec Romana Kresty. Obhájce mistrovského titulu měl nakročeno k vítězství i ve středních Čechách, po čtyřech rychlostních zkouškách suverénně vedl s víc než desetivteřinovým náskokem, tím ale pro něj veškerá pozitiva skončila. Na pátém měřeném testu totiž jeho Peugeotu 207 Super 2000 vypověděl službu motor. Krestovo prokletí příbramské soutěže tak nekončí. Tento závod ještě nikdy nevyhrál a minimálně další rok se na tom nic nezmění.

Ještě hůře dopadl Pavel Valoušek. Ten si na Příbramsku vůbec nezazávodil. Hned ve druhém měřeném testu vypověděla technika poslušnost i jemu. Za sebou tak měl pouze druhý nejlepší čas z úvodní vložky. „Na dlouhé rovince se ozvala z auta hrozná rána a vůz přestal mít trakci. Navíc jsme slyšeli kovové zvuky. Raději jsme auto odstavili. Pravděpodobně šlo o zadní diferenciál. Nechápu to. Stalo se to na rovině a ne při akceleraci,“ kroutil hlavou nad předčasným koncem svého účinkování otrokovický pilot.

Příliš se nepředvedl ani Jaroslav Orsák. Rovněž jemu se stala osudnou druhá rychlostní zkouška. Vedoucí muž průběžné klasifikace domácího šampionátu ve sprintrallye musel na trati řešit technické problémy a pouze tak potvrdil, že velký mistrák je pro něj letos asi zakletý. Toto byl už jeho čtvrtý výpadek z dosavadních šesti startů. „Vypadlo nám táhlo řazení a na erzetě jsem to musel spravit. Ale to je rallye, technika někdy zklame. Pak už jsme se chtěli jen svézt a rozjezdit se na Jeseníky, kde se pojede další sprint,“ poznamenal valašský pilot, jenž však stejně na začátku druhého dne definitivně odstoupil.

Smůlu si vybral i Jan Jelínek. Na rozdíl od svých dalších regionálních souputníků však alespoň viděl cíl soutěže. V Příbrami skončil sedmý, což je letos pravděpodobně jeho nejoblíbenější číslo. Sedmý totiž dojel v rámci mezinárodního mistrovství České republiky už celkem počtvrté. Po třinácté rychlostní zkoušce přitom mohl pomýšlet na víc, neboť figuroval v elitní pětici. Hned v dalším měřeném testu měl ale namále.

„Špatně jsem pochopil rozpis a udělal obrovskou chybu. Do levé čtyři jsem vůbec nebrzdil, protože jsem myslel, že bude až za 50 metrů. Vletěl jsem do ní úplně nesmyslně. Šli jsme ven a trefili nějaké stromky. Naštěstí jsme se díky lidem dostali zpět na trať. Auto vypadalo, že jede rovně, nic z něj neteklo ani nekapalo. Pokračovali jsme tedy dál s tím, že chceme především dojet na bodech a to se podařilo,“ dodal zlínský soutěžák, který tak má po víkendu nakročeno do první desítky absolutní klasifikace celého šampionátu.