Loni krotili Adam s Josefem kolosální Tatru 813 8×8. Nepříliš vydařená sezona a ztráta motivace přinutily posádku k zamyšlení, s čím vyrazit do nových závodů. Volba padla opět na Tatru. „Výběr vozu byl jasný, neboť Tatra je v terénu bezkonkurenční. Nynější model je vyrobený v roce 1990 a my jej zakoupili od armády. Na soutěžích je zařazena do kategorie S4.

Oproti loňskému modelu je ten letošní kratší a lehčí. Proto je i v terénu lépe ovladatelnější,“ představil v kostce novinku Adam Staněk. Nová Tatra 815 6×6 VVN prošla přes zimní pauzu důkladnou přestavbou. Některé části Tatry byly obohaceny o prvky, které v náročném terénu posádce pomohou překonat nástrahy trati. „Úpravou prošel samozřejmě motor. Oproti původnímu jsme navýšili výkon zhruba o sedmdesát procent. Nové je pérování, podvozek, karoserie a samozřejmě pro závody bezpečnostní prvky, jakými je například ochranný rám.

Byla radost sledovat, jak se auto mění. Je však pravdou, že ještě před měsícem jsem měl obavy, že do prvního závodu nestihneme auto připravit. Vše se ale povedlo, za což bych chtěl poděkovat jak Pepovi, tak i tátovi a kamarádům, kteří nám s přestavbou pomáhali,“ zhodnotil měsíce příprav Staněk.

Nová sezona začíná o tomto víkendu v Milovicích nedaleko Nymburka. Pro valašskou dvojici to bude premiéra s novým vozem jak se patří. Vedle českého mistrovství se tento závod pojede i jako součást německého mistrovství. Na startu se proto očekává okolo stovky posádek. „V naší kategorii S4 letos budeme startovat zhruba patnáct posádek. Startují zde různé Tatry tahače, ruské Uraly a jiná speciální vojenská technika.

Oproti naší loňské třídě, kde startovaly pouze osmikolové Tatry a všechny byly stejné, je letošní třída hodně rozmanitá. Naše auto je nejmodernější v celém domácím startovním poli. Hodně se těšíme na první porovnání,“ uvedl Adam Staněk. Letos absolvuje Staněk Tatra team sedm závodů a cíl před sezonou je daný. „Chceme dojet co nejlépe a navázat na úspěchy z předloňského roku,“ prozradil Staněk.

MIROSLAV VEBR