„Jsme naprosto spokojení, toto číslo předčilo naše očekávání a je více než dostatečnou satisfakcí za celou naši práci. Já osobně čekal opět něco málo přes sto posádek," přiznal Jan Regner, zástupce ředitele akce. „Dá se říci, že jsme se dostali velmi blízko zájmu závodu z roku 2011, který je považován za vrchol seriálu IRC."

Součástí závodu, který je vedle domácího šampionátu součástí i prestižního seriálu FIA Mistrovství Evropy v rallye, je i Star Rally Historic, kam se pořadatelům přihlásilo 66 účastníků.

„Kvalitu podniku dokládá i rekordní počet 24 přihlášených vozů specifikace S2000 a R5, což je o jeden více, než bylo letos na belgické Geko Ypres Rally," pochlubil se dalším zajímavým číslem Regner.

Při pohledu do startovní listiny, kterou organizátoři odtajnili až včera v 18 hodin, je jasné, že podle očekávání bude chybět obhájce loňského prvenství Jan Kopecký.

„Alespoň nám nehrozí ztráta putovního poháru pro jezdce, který soutěž vyhraje buď třikrát v řadě, nebo pětkrát bez časového omezení," zažertoval zástupce ředitele závodu, kterého ale po chvilce absence továrního jezdce Škody Motorsport mrzí.

„Rádi bychom jej u nás přivítali, ale bohužel má povinnosti v rámci jiného šampionátu," pokrčil rameny Regner.

Pětačtyřicet soutěžících přijede do České republiky ze zahraničí, a to z celkem 25 států nejen Evropy, ale dokonce i ze Spojených států amerických nebo Japonska. K největším favoritům patří bývalý tovární jezdec Fordu, estonský šampion a vítěz nedávné Estonia Rally Ott Tänak, vedoucí jezdec evropského šampionátu Esapekka Lappi z Finska, rychlý Craig Breen z Irska, Bruno Magalhães z Portugalska nebo český mistr Václav Pech.

„Kdo může vyhrát? Kvalifikačních jízd v rámci pátečního shakedownu se nakonec účastní šestnáct posádek, přičemž každá z nich má reálnou šanci na medailové umístění. A to na Barumce už dlouho nebylo," potvrzuje Jan Regner, podle kterého mezi nejžhavější kandidáty na prvenství je třeba hledat mezi továrními týmy Škody, Peugeotu nebo současné české rallyeové špičky.

„Silní jistě budou i místní matadoři jako Roman Kresta, Tomáš Kostka či Míra Tarabus. Rychlý bude i Jakeš, Orsák či navrátilec Valoušek. Vždy máme radost, když soutěž ovládne nejlépe české auto a ještě lépe český pilot. Závodníky a diváky čeká tahaná o každou sekundu, čeká nás hodně otevřený boj o prvenství," těší se a jedním dechem láká na blížící se rallyeové souboje Jan Regner.

Ptejte se: ON-LINE rozhovor s Janem Regnerem o Barum Czech Rally Zlín

Čelo startovky: 1. Breen/Martin (Ir., Peugeot 208 T16), 2. Tänak/Mölder (Est., Ford Fiesta R5), 3. Lappi/Ferm (Fin., Škoda Fabia S2000), 
4. Pech/Uhel (Mini John Cooper S2000), 5. Abbring/Marshall (NLD, Peugeot 208 T16), 
6. Kajetanowicz/Baran (Pol., Ford Fiesta R5), 7. Wiegand/Chris­tian (Něm., Škoda Fabia S2000), 8. B. Magalhäes/ C. Magalhäes (Port., Peugeot 208 T16), 
9. Kresta/Starý (Škoda Fabia S2000), 10. Barrable/Loudon (Ir., Ford Fiesta R5), 
11. Tarabus/Trunkát (Škoda Fabia S2000), 12. Jakeš/Novák (Citroën DS3 R5), 14. Consani/Vilmot (Fr., Peugeot 207 S2000), 
15. Orsák/Šmeidler (Škoda Fabia S2000), 16. Odložilík/Tu­reček (Ford Fiesta R5), 17. Kostka/Houšť (Citroën DS3 S2000), 
18. Valoušek/Šleho­ferová, 
19. Simpson/Mole (Brit.), 
20. Tlusťák/Kučera (všichni Škoda Fabia S2000).