Především však získala parádní stříbro v celkovém hodnocení MČR v sprintrally ve své třídě N2. A to na nováčky vůbec není špatný výsledek.

„Samozřejmě jsme se sezonou spokojeni. Jen jsem měl občas výhrady k autu. V některých závodech jsem hodně cítil, že by to šlo i mnohem rychleji, ale auto už prostě nejelo. Jinak ale určitě se sezonou velká spokojenost. Jsme stříbrní ve třídě v sprintovém šampionátu, to se cení,“ pochvaluje si svůj první rok v rally soutěžích Jaroslav Pešl, jenž odjel celý rok na voze Honda Civic Vti, a spolujezdcem mu byl pokaždé Radek Juřica.

Na úvod sezony vyhraná Valaška

Nováčkovskou sezonu začali Pešl s Juřicou náramně. Úplně v úvodu vyhráli ve své třídě první podnik velkého mistráku – Valašskou rally. To ale jeli jen tak navíc, protože se soutěž jela doma na Valašsku.

Nejlepší sprint byl na Vysočině

Pak už přišlo na řadu to hlavní, tedy sprintový šampionát. Hned dva první závody osmidílného mistrovství v Lužických horách a na rally Vysočina Telč skončili na druhém místě.

Na Vysočině by navíc Pešl určitě vyhrál, kdyby si tam do jeho třídy N2 neodskočil Jaromír Tarabus, který má zkušenosti i ze světových soutěží. Právě s ním sváděl meziříčský pilot boje od první erzety a nakonec o necelou půlminutu prohrál.

„Když se tak ohlížím za celou sezonou, tak právě Vysočina nám vyšla asi nejlépe. Prohráli jsme s Tarabusem jen těsně a dokázali jsme se s ním celkem držet. Myslím, že pětadvacet vteřin není tak velký rozdíl,“ vzpomněl Pešl na druhý závod sezony.

Po dvou stříbrech následovala první nedojetá soutěž. Nedaleký rallysprint Kopná byl pro Pešla prvním, ve kterém okusil havárii.

V dalších dvou podnicích se držel Pešl osvědčeného receptu z úvodu sezony – tedy samá druhá místa. Nejprve skončil o osm vteřin stříbrný na Horácké rally Třebíč a poté dokončil na druhém místě i následnou rally Krkonoše. Tam jej dokonce dělilo od prvního Koblihy jen 1,4 vteřiny.

Titul nakonec unikl, ale i tak paráda

V dalších dvou závodech už se tak Pešlovi s Juřicou nevedlo. Šestý i sedmý díl šampionátu – rally Vyškov a rally Jeseníky – nedokončili. A právě tady se rozhodlo, že na titul ve své třídě Pešl ve své první sezoně nedosáhne.

„V úvodu sezony jsme na to samozřejmě ani nepomysleli. Ale s postupem času, když jsme bodovali hodně vysoko, na to člověk určitě občas pomyslel. Ale právě dva nedojeté závody ve Vyškově a Jeseníkách tu šanci zaútočit na titul zhatily,“ uvědomuje si meziříčský jezdec.

Posledním závodem sprintového mistrovství byla vsetínská Würth Partr rally. Ani tady si meziříčská posádka příliš chuť nespravila. Skončila sice na domácích tratích čtvrtá ve třídě, ale spíše převládaly pocity zklamání.

I přes tři nedojeté závody se nakonec mohla posádka radovat v konečném hodnocení sprintového šampionátu ze druhého místa. Na nováčkovskou sezonu dobrá práce. „Určitě jsme spokojeni. Byl to náš první ročník v rally a moc jsme si to užívali,“ pochvaluje si rok 2009 Jaroslav Pešl.

Na sklonku sezony neopomněl meziříčský jezdec poděkovat všem, kteří tým po celý rok podporovali, ať už jakýmkoliv způsobem.

„Rád bych vyslovil velký dík všem našim sponzorům a partnerům, jmenovitě pak panu Svobodovi, bez kterého bychom nemohli takto náročnou sezonu absolvovat. Poděkování patří také všem, kdo nám drželi palce po celý rok, speciálně Walachian ultras.“

Příští rok? První liga s Mitsubishi

A jaké že jsou plány posádky na nadcházející sezonu 2010? Tak v první řadě už to nebude třída N2 a Honda Civic Vti, ale úplně jiná písnička. Pešl s Juřicou totiž přestoupí do pomyslné první ligy.

„Příští rok pojedeme s vlastním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Jednáme o tom, že bychom závodili v Briston Racing Teamu. Předběžně bychom měli jet celý český rallysprintový šampionát, možná i některé závody na Slovensku,“ poodhalil jezdec plány na příští rok.