Na pátém ročníku soutěže se sešlo o uplynulém víkendu bezmála dvacet českých i zahraničních posádek terénních vozů. Nejlépe si vedl favorit soutěže Miroslav Zapletal s Petrem Zábranským ve voze Mitsubishi Pajero, kteří si tak upevnili svoji pozici lídra mistrovství, skvěle si ale vedly i domácí valašské posádky. Nejlépe se umístila valašskomeziříčská dvojice Jaroslav Pešl - Radek Juřica na voze Range Rover, která na tratích kolem Vsetína zajela životní výsledek v podobě druhého místa. Třetí pak dokončila závod další valašská posádka - vsetínská dvojice Viktor Chytka - Tomáš Hořanský. Organizátoři letos připravili jedenáct rychlostních zkoušek, každou v délce přibližně deseti kilometrů. Jejich první část se jela kolem Trnavy a Podkopné Lhoty, odpoledne se soutěžící přesunuli na Valašsko - do okolí Lidečka a Lačnova. „Právě krátké tratě jsou specialitou vsetínské cross country rally. Tady není prostor pro velké chyby, protože mnohdy rozhodují sekundy,“ vysvětlil organizátor a bezpečnostní delegát soutěže Marek Chytka.

Že tomu tak skutečně bylo, potvrzují i výsledky závodu. Zatímco favorité a lídři šampionátu Zapletal se Zábranským se po celou dobu drželi na první pozici, kterou si nenechali vzít, o další místa se vedl až do poslední „erzety“ nelítostný boj, do něhož promlouvaly i poruchy a havárie. Smůlu měl například dakarista Pořízek, který své Mitsubishi Pajero poslal v polovině závodu mimo trať a z lesa mu už mohl pomoci jedině jeřáb, nebo vsetínská dvojice Sušeň -Blažek. Té už při druhé rychlostní zkoušce prasklo na jejich Ladě Nivě řízení. „Čtyři „erzety“ jsme tak vůbec nejeli a do soutěže jsme se tím pádem vrátili s vysokou penalizací. Pak jsme si to ale užívali,“ svěřil se těsně po ukončení soutěže Radim Sušeň.

Životního výsledku dosáhl na vsetínské Internet cross country rally Jaroslav Pešl se spolujezdcem Radkem Juřicou. Dvojice z Valašského Meziříčí si po vyrovnaných výkonech dojela pro skvělé druhé místo, a navázala tak na čtvrtou příčku z předchozího dílu mistrovství republiky ve Fryštáku. V táboře Pešla mohla zavládnout po skončení soutěže zasloužená radost. „Je to určitě náš zatím největší úspěch,“ radoval se v cíli stříbrný Jaroslav Pešl. „Tratě byly dobře připravené, znali jsme je z minulých ročníků. Hlavní ale bylo, že se námdařilo hned od začátku a drželi jsme se vpředu. Prostě to byla povedená soutěž a jsme za to rádi,“ pochvaloval si 27letý pilot vozu Range Rover. Cenný úspěch na „domácí“ valašské soutěži mu pomohl v rozhodování ohledně příštího závodu.

Jezdec totiž ještě nebyl zcela rozhodnutý, zda poslední pátý podnik šampionátu na Slovensku pojede. „Úspěch nás ale pořádně povzbudil a závod Baja Slovakia pojedeme. Dámepo vsetínské rally vůz dohromady a už se na Slovensko těšíme,“ podotkl Pešl na adresu pátého a posledního závodu, který se jede první listopadový víkend ve vojenském prostoru Záhorie. Úspěšný závod odjela také vsetínská dvojice Viktor Chytka - Tomáš Hořanský.

Vcelkovém součtu měla třetí nejrychlejší čas, a to i přesto, že se po celou dobu potýkala s technickými problémy jejich Mitsubishi Pajera. „Drobné potíže s motorem jsme měli už od začátku, při poslední zkoušce ale praskla převodová skříň,“ popisuje potíže s vozem Viktor Chytka. „Od té doby jsme se už jen modlili, abychom dojeli do cíle,“ dodává jeho spolujezdec Tomáš Hořanský. Vsetínští tak měli velké štěstí v neštěstí. „V té konkurenci, která se tady sjela, a navíc se sériovým vozem, jsme dosáhli úspěchu, ve který jsme ani nedoufali,“ hodnotí své vystoupení Viktor Chytka.

V nabité soutěži se prosadila i další vsetínská dvojice Spisar - Hájek, která zvítězila v kategorii Challenge, v absolutním pořadí dojela sedmá. Nutno však podotknout, že rozdíl mezi čtvrtým a sedmým místem činil v celkovém součtu necelé dvě minuty. Na start letošní cross country rally se ale postavily ještě dvě vsetínské posádky: David s Daňkem, kteří dojeli devátí, a Vaculík s Růžičkou, kteří skončili dvanáctí.