Na bodovaná místa v absolutním pořadí si brousil zuby před závodem valašsko kloboucký Jarek Orsák s Mitsubishi Lancer EVO IX. Cíl daný před soutěží dokončit rally a výsledkově figurovat do desátého místa mladý jezdec splnil. V polovině páteční etapy byl Orsák klasifikovaný na čtvrtém místě za nedostižnými Krestou, Pechem a Valouškem. Na konci dne ale přišla jezdecká chyba a s ní i propad o dvě místa ve výsledcích. „Před závodem jsme zvolili taktiku hlavně dojet do cíle. Proto jsme úvodní zkoušky jeli v klidu, přesně a nikde jsme nepřetahovali.

Jízda byla podle mne vyrovnaná až do doby, než jsem na 7.RZ udělal hodiny. Stalo se to v dost nepřehledném úseku a já se musel na dvakrát otáčet. Ztratili jsme tady aspoň dvacet vteřin,“ popsal první kritický moment závodu Orsák. V sobotní části se chtěl talentovaný jezdec dostat zpět do první pětky, ale hned na úvodní zkoušce dne přišel defekt pravé přední gumy. Místo postupu vpřed, následoval pád na 10.místo. „Chtěl jsem hned ráno zatáhnout. Sedm kilometrů před cílem, za jedním z horizontů jsem však trefil kámen.

Byla to má chyba, neboť jsem si jej při trénincích nevšiml a tudíž jsme jej neměli poznamenaný v rozpise. Do cíle zkoušky jsme dojeli s očesaným vozem,“ vrátil se k prvnímu defektu Jarek. Byť bylo auto rozladěno defektem a po cestě doslova plavalo, dokázal Orsák zajet třetí nejrychlejší čas na další zkoušce. Později si připsal i vítězství na jedné erzetě. Z desátého místa po defektu se probojoval Jarek až na místo šesté. Dvě zkoušky před cílem však přišel druhý defekt. „Defekt to byl postupný. Nevím, že bych o něco zavadil, možná se sekla hrana gumy.

Po rychlém úseku následovala pravá ostřejší zatáčka a v ní jsme šli ven. Tak jsme zjistili, že máme prázdnou gumu. Ve chvíli kdy pneumatika ušla, tak se navíc v zatáčce i vyzula. Naštěstí jsme šli jen na louku, takže jsem udělal kolečko, vrátil se zpět na cestu a pokračoval dál. Při druhém defektu jsem ujel asi sedm kilometrů do cíle zkoušky,“ popsal pocity po při technických potížích Jarek Orsák. Nakonec dojel Jarek Orsák s Mitsubishi na místě sedmém a vybojoval prvenství mezi juniory.

Svou první rally absolvoval v Českém Krumlově osmnáctiletý Mirek Jakeš. Pro tento účel si zapůjčil Citroen C2 R2. Hlavním cílem bylo rally si osahat, neboť v příští sezoně by měl karlovický jezdec startovat na rychlostních zkouškách pravidelně. Mladík se s náročnou tratí popasoval znamenitě. V polovině rally mu patřilo 34. místo absolutně a sedmé ve třídě A6. Do konce rally si Mirek polepšil na 23. místo absolutně a šesté ve třídě. Navíc si připsal třetí místo mezi juniory. „Byla to pro syna těžká soutěž, ale zvládl ji perfektně. Autu taky neublížil, takže spokojenost. V autě i v Mirkovi jsou rezervy, ale nechtěli jsme riskovat poškození vozu. Mladý dokázal porazit i jezdce, kteří pravidelně startují v rally,“ pochválil syna za výkon Karel Jakeš. V Českém Krumlově startovaly i posádky s historickými vozy. Se Škodou 110L startoval Pavel Vaculík. Po technických potížích obsadil liptálský jezdec čtvrté místo ve své třídě.

MIROSLAV VEBR