V závěrečném podniku sezony za sebou dokázal nechat i mnohem výkonnější vozy kategorie WRC. Na druhého Poláka Grzyba přitom najel neuvěřitelných téměř třiadvacet sekund.

Na start 71 kilometrů dlouhého závodu se nakonec postavilo 56 soutěžních posádek. „Je to paráda. Po pátečním testu jsem získal sebevědomí, navíc podmínky na trati mi velmi vyhovovaly. Na kluzkém povrchu si totiž hodně věřím. S vozem nebyl jediný problém, a když jsem se vyvaroval jakýchkoliv velkých chyb, cítil jsem, že mohu uspět,“ přiznal v cíli slušovické rallye její vítěz.

Podmínky na trati prý podle zlínského závodníka spíše vyhovovaly silnějším závodničkám kategorie WRC. „Sice jsem již stejný vůz řídil při testování, ale rád bych si jej někdy vyzkoušel i při ostré jízdě na některé z podobných soutěží,“ vyznal se Kostka, pro kterého ovšem prioritou zůstávají okruhy. Pro příští sezonu totiž vyjednává o účasti v prestižním šampionátu DTM.

Na druhém a třetím místě v cíli se umístili zahraniční hosté. Druhá příčka patří Poláku Grzybovi. „S vozem WRC jsem toho zatím příliš mnoho nenajezdil, i přesto jsme si před závodem dali za cíl skončit na pódiových stupních. Do Slušovic jezdíme velmi rádi, o to větší radost máme z druhé příčky. Závod jsme si užili, a doufám, že jsme pobavili i fanoušky kolem trati, kterých přišla velká spousta,“ překvapilo Grzyba.

Třetí místo obsadil Slovák Josef Béreš junior ve voze Fabia S 2000. Ten však na vítěze ztratil již více než jednu minutu. Na čtvrtém místě dojel do cíle kroměřížský pilot Jan Štěpánek, který si ve Slušovicích odbyl premiéru za volantem vozu Mitsubishi Lancer WRC. Jeho týmový kolega a zároveň jeden s kandidátů na vítězství Antonín Tlusťák soutěž dokončil, ovšem v cíli již klasifikován nebyl. Před druhou měřenou zkouškou totiž obdržel dvouminutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly, po které se rozhodl ještě v závodě pokračovat především pro pobavení diváků.

„Soutěž jsem pojal jako show a snažil se především pobavit diváky pěknými smyky. Přestože jsme nebyli v cíli hodnoceni, rozloučili jsme se se sezonou výborně,“ dušoval se úřadující druhý vicemistr Evropy, pro kterého prioritou i v další sezoně zůstává seriál starého kontinentu.

Vítězství ve skupině produkčních vozů a celkově páté místo obsadil loňský vítěz Jaroslav Orsák. Vedle něj se premiérově posadil na sedadlo spolujezdce David Šmeidler, který jej bude navigovat i v nadcházející sezoně. „Mohli jsme dosáhnout ještě lepšího umístění, ovšem jezdeckou chybou jsem si připsal zbytečnou ztrátu. Řízl jsem více jednu ze zatáček a v trávě trefil skrytý obrubník. Dvě kola jsme pak museli obkroužit s defektem přední i zadní pneumatiky,“ litoval svého zaváhání Orsák.

Vítězstvím mezi dvoukolkami a především velmi dravou a pro diváky atraktivní jízdou se v soutěži prezentoval italský dvoukolkářský šampion Elwis Chentre, pilotující vůz Škoda Fabia R2.

Cíl slušovické soutěže nakonec spatřilo 43 posádek, které se po projetí cílem rozloučily se svými fanoušky oslavnými kolečky a dlouhými smyky při atraktivní divácké zkoušce Drift stage, ve které se již neměřil čas.

Výsledky: 1. Kostka – Houšť (Škoda Fabia S 2000) 17.49.7, 2. Grzyb – Kazmierczak (Škoda Fabia WRC) + 22.7, 3. Béreš jun. – Müller ´(Škoda Fabia S 2000) + 1.02.5, 4. Štěpánek – Tureček (Mitsubishi Lancer WRC) + 1.02.7, 5. Orsák – Šmeidler (Mitsubishi Lancer evo IX) + 1.04.1, 6. Bujáček – Omelka (Mitsubishi Lancer evo IX) + 1.07.8, 7. Březík – Pospíšil (Mitsubishi Lancer evo IX) + 1.09.2, 8. Rujbr – Nesvadba (Mitsubishi Lancer evo X) + 1.31.0, 9. Lapdavský – Lapdavský (Peugeot 207 S 2000) + 1.33.3, 10Vlček – Dřízga (Mitsubishi Lancer evo IX) + 1.34.0.

JIŘÍ HEJTMÁNEK