Na volném podniku v Krnově jelo o uplynulém víkendu ve třídě nazvané originál celkem šest posádek, mezi kterými oba borci z Polic nedaleko Valašského Meziříčí nenašli přemožitele.
Pro pilota Aleše Svobodu i spolujezdce byl závod v Krnově vůbec prvním v kariéře v off road trialu. A hned si vedli takto výborně. „Postavili jsme si starší vůz Suzuki Samurai někdy, myslím, z osmdesátých let. Jeli jsme s ním vůbec poprvé nějaký závod, takže s vítězstvím musíme být samozřejmě spokojeni,“ pochvaluje si výbornou premiéru v off road trialu spolujezdec Jaroslav Stříteský.
Na volném podniku v Krnově čekal na účastníky zajímavý terén, ve kterém se soutěžilo po dva dny. „Byl to takový starý lom, ve kterém byl hodně členitý terén. Místy bylo bláto, někde zase skála, byl tam i menší potok. Bylo to hodně rozmanité, zajezdili jsme si fakt výborně,“ chválí si podmínky na závodě Stříteský.
S jídlem roste chuť, praví jedno staré přísloví. A přesně tak to je i s valašskou off road trialovou posádkou. Hned po vítězství v Krnově oba borce už zajímají další závody. „V Krnově to byl volný podnik, tentokrát se chceme vydat na jeden ze závodů mistrovství České republiky v offroad trialu, který se jede o prvním červnovém víkendu ve slovenském Zborově nad Bystricí,“ předkládá Stříteský plán týmu na nejbližší dobu. Na tomto čtvrtém podniku MČR u našich východních sousedů však budou chtít Svoboda se Stříteským představit oproti Krnovu mírně vylepšený vůz. „V Krnově jsme při závodě a hlavně při projíždění obtížných úseků mezi brankami zjistili, že Suzuki je příliš vysoká a celkem dost se naklání. Chtělo by to trochu vůz snížit. Zapracujeme na tom. Bylo by dobré, kdybychom to do dalšího závodu stihli,“ přeje si Jaroslav Stříteský.
Jedná se o trialové závody terenních vozů 4 x 4 do hmotnosti 3500 kg. Vozy jsou rozděleny do 5 kategorií dle povolených úprav od kategorie Originál pro naprosto neupravené sériové vozy, až po kategorii Prototyp, kde úpravy nemají téměř žádná omezení. Závod je sestaven z jednotlivých sekcí (trialů), v každé sekci je postaveno 5 branek šířky 3 metry. Úkolem posádky je projet branky v daném pořadí v časovém limitu 5 minut. Bodování posádky spočívá v nasčítávání trestných bodů ( například za couvání vozidla, dotek branky, poražení branky atd ).