Ale o slovo si začínají říkat i noví jezdci. S jedním z nich, pilotem Martinem Kašíkem, jsme si popovídali. Zde jsou jeho postřehy.

Martine, představ nám svou posádku …

Jelikož jezdíme rally, je naše posádka dvoučlenná. Já se držím volantu a poslouchám přes interkom navigátora Karla Uhříka. Společně pak usedáme do Renaultu Clio Sport, který si pronajímáme od vsetínského Jiřího Krajčíka. V letošní sezoně chceme startovat v mistrovství ČR v sprintrally v K4 poháru. Chtěl bych poděkovat Jaromíru Tomaštíkovi a Jiřímu Krajčíkovi, kteří nás popostrčili do světa rally a pomáhají nám, jak se dá.

Máte za sebou první závod, jaký byl?

Poprvé jsme společně s Karlem startovali naostro o uplynulém víkendu ve Vyškově a rallysprintu. Naostro proto, neboť již dříve jsme dělali předjezdce na různých podnicích. Z prvního závodu máme velice dobré pocity. Dokázali jsme překvapit sami sebe. Auto fungovalo na jedničku. Před startem byla velká nervozita, ale ta padla se startem první rychlostní zkoušky.

Z Vyškova jste si přivezli poháry za 3. místo ve třídě SA2 …

Bylo to pro nás velké překvapení. Při účasti více jak deseti posádek v naší třídě na startu jsme si dávali před závodem za cíl dojet v první polovině startujících. Hlavně jsme nechtěli dokončit závod s velkým propastným mankem na vítěze. To vše se nám podařilo. Třetí místo bylo pro nás jako třešnička na dortu. Rozhodně jsme to při prvním našem startu nečekali.

Co bude dál?

Nyní máme tři týdny pauzu. V ní ale musíme připravit Jirkovi Krajčíkovi auto na Rally Český Krumlov. My pojedeme až další závod, kde můžeme startovat a to bude v Lužických horách. Chtěli by jsme tady navázat na výsledek z Vyškova a dojet si pro body.

Jaké jsou cíle do letošní sezony?

Náš cíl je v první řadě sžít se pořádně s Renaultem. Dále bychom si chtěli vyjet národní, potažmo mezinárodní licenci. A když jsme viděli ve Vyškově, že můžeme dosáhnout na body, tak bychom chtěli body sbírat pravidelně. Chtěli bychom se poprat o solidní výsledek v ČMP v K4, který by nám umožnil další dobré starty do příští sezony.

O tobě ale vím, že máš za sebou starty se čtyřkolkou …

Vloni jsem startoval se Subaru Impreza WRX STi od Jarka Tomaštíka na Valašském klobúku. V této čtyřkolce jsem seděl poprvé. Před závodem do vrchu jsem se Subaru odjel asi pět kilometrů v běžném provozu. V závodě jsem dokázal v sobotu dojet třetí a v neděli druhý ve své třídě. Dokázal jsem si tady, že bych mohl něco zajet, a proto jsem se odhodlal v letošní sezoně k sprintům v rally.

Přímo se nabízí otázka. Když jsi startoval na kopcích, proč rally?

Závod do vrchu jsem zkoušel z toho důvodu, že trať je relativně krátká a na vyzkoušení čtyřkolky a její jízdní vlastnosti. Ale rally je rally. Lákala mě vždy. Když bude volný čas, tak se rád svezu na kopci. Dávám ovšem přednost rally.

Na kopci se čtyřkolkou v rally s dvoukolkou. Proč?

Čtyřkolka byla dobrá na naučení, ale v rally pokud začínáme, tak s pohonem čtyř kol nemůžeme startovat, neboť na ni nemáme vyjetou licenci. Dvoukolka je mi bližší od začátku, neboť amatérské soutěže jsem jezdil s Felicií. Navíc dvoukolka je pro mě více závodnější auto.

Co tě ještě čeká v letošní sezoně?

Pokud se nám zadaří, tak bych se chtěl postavit na start skoro domácího sprintu v Podkopné Lhotě. Zde ale se mnou nejspíše pojede jiný spolujezdec. Důvodem bude získávání dalších zkušeností. Toto je ale zatím v jednání. Byl by to ale můj sen startovat na „Podkopce“.

Co další sezony? Jsou nějaké výhledy?

Vše se bude odvíjet podle toho, jak dopadne letošní sezona. Taky bude záležet jak se domluvíme s Jirkou Krajčíkem ohledně zapůjčování auta. V příštím roce bychom chtěli zkusit i nějakou soutěž z mezinárodního mistrovství. Zatím to ale všechno nechávám otevřené.

MIROSLAV VEBR