Jarmila Hrachovcová si vedle neméně dobře, obsadila ve stejné třídě stříbrnou příčku.

V jednom z minulých vydání Valašského deníku jsme přinesli hodnocení sezony 2008 očima ženské polovičky manželského páru Jarmily Hrachovcové. Nyní je čas podívat se na zoubek uplynulé sezoně očima mužské polovičky.

Martin Hrachovec do sezony 2008 vstoupil s novým vozem Škodou 130 RS a původně chtěl auto pouze testovat. Nakonec z toho bylo vítězství ve skupině V. Martinovou spolujezdkyní byla po celou sezonu Hanka Vránská a společně startovali v sedmi závodech.

„Po smolném Vyškově, kde jsme odstupovali v polovině závodu pro technickou závadu, jsme si s Hankou napravili reputaci v Krkonoších. Tuto soutěž považuji za nejpěknější v sezoně. Byly zde pěkné tratě, závod organizačně fungoval velmi dobře a navíc jsme si domů přivezli první vítězství ve třídě. Další prvenství jsme vybojovali v Prachaticích, což byl závod hodně těžký hlavně díky počasí. Pak ale přišly dva výpadky. V Jeseníkách a na Vsetíně jsme odstoupili, neboť se nám nepodařilo doladit motor. Abychom nekončili sezonu smutně, vyrazili jsme s druhým vozem na Rally Vysočina. Závod jsme dokončili na 2. místě ve skupině,“ vrátil se ještě jednou k sezoně Martin Hrachovec.

Suma sumárum získal Martin 55 bodů a ve třídě suverénně zvítězil. Krom startů v K4 poháru si splnil Martin i jeden klukovský sen. Zlínská Barum rally je mezi soutěžáky pojem a startovat na věhlasné soutěži o tom sní každý kluk, který alespoň trošku přičuchnul k rally.

„Splnil jsem si klukovský sen, neboť se mi podařilo odjet celou Barum rally. V loňském roce jsme mohli startovat díky kategorii Historic star. Soutěž má neopakovatelnou atmosféru. Jediné, co mě mrzelo, byla špatná komunikace mezi vedením současné rally a historickou odnoží,“ uvedl Martin Hrachovec.

Jedna sezona skončila a na dveře klepe další. I v roce 2009 by chtěli Martin a Jarmila závodit. V této chvíli se řeší otázka finančního pokrytí sezony a podle toho se budou odvíjet vše ostatní. „Nadcházející sezona je v jednání. Uvidíme, jak se vše vyvine. Chtěli bychom co nejvíce startů. Místo loňských sedmi závodů je v roce 2009 závodů osm. Máme před dojednané i pronájmy vozů, takže uvidíme, jak se vše vyvede,“ přemítá jezdec.

Po skončení tolik povedené sezony zakončené triumfem ve své skupině patří i tradiční poděkování všem, kteří se podíleli na úspěšném fungování závodního týmu.

„V první řadě musím poděkovat mechanikům za jejich práci, kterou odvedli na autech. Jmenovitě to jsou hlavně Ivan Vránský, Jarek Helis, Michal Martínek a Jirka Daněk. Poděkování patří rovněž i obchodním partnerům a sponzorům. Díky patří také rodinám, které to s námi vydrželi a Bobo rally klubu, jenž zastřešoval naše starty. Určitě jsem na někoho při děkování zapomněl, ale každý kdo k nám patří, ví, že i jemu patří můj dík. Nesmíme zapomenout ani na spolujezdce, kteří to s námi táhli celou sezonu, jak mojí spolujezdkyni Hance, tak i všem třem spolujezdcům kteří jeli s manželkou,“ nezapomíná Martin na kamarády a přátelé, bez jejichž pomoci by těžko mohli startovat v rally.

Miroslav Vebr