Romane, jak jste připravení na první ostrý start této sezony?

Během uplynulého půlroku jsme udělali pro úspěch maximum. Kluci pracovali od rána do večera a v tuto chvíli se již dolaďují pouze drobnosti, aby vše klapalo. Je to taková ta černá práce, která není kolikrát ani vidět, ale která zabere spoustu času.

Co říkáte na novou škodovku?

Fabia je top ve všech směrech. Je to nejlepší vůz mezi dvoutisícovkami, se kterými jsem v minulosti jezdil. Od podvozku, motoru i koncepce. Hlavně v českých podmínkách je její největší předností podvozek. Fabia odpovídá bezpečnostním regulím pro sezonu 2011, jedná se o poslední klientskou specifikaci po Monte Carlu. Byla to nejlepší varianta.

Kolik jste s ní toho najezdil?

Minulý týden jsme absolvovali dvoudenní test, během kterého jsme najezdili něco přes devadesát kilometrů. Není to sice moc, ale to základní, co jsme chtěli, tedy optimální nastavení vozu, se nám podařilo splnit.

Minulý týden však ještě sněžilo. Nenarušilo to vaše plány?

To je jediná věc, která nám trochu kazila radost z testování. Nebyla by to už snad ani Valaška, aby nám při testech nezapršelo. To samé se nám stalo i loni. Na suchu jsme dosud s novým autem neodjeli ani kilometr, nicméně máme k dispozici ještě páteční shakedown, při němž můžeme vše dohnat.

Určitě už jste se podíval do startovní listiny. Kde hledat favority?

Pojedou Venca Pech, Pavel Valoušek, Honza Kopecký či Michał Sołowow. Hned v první soutěži je konkurence opravdu početná.

A co vaše ambice?

Nebudu říkat, že si jedeme přímo pro vítězství, ale rozhodně se chceme poprat o co nejlepší výsledek. Máme novou a velmi dobrou techniku, teď už je to pouze na nás. Samozřejmě mohou rozhodnout i jiné vlivy jako třeba počasí, ovšem tyto věci k rallye patří a já pevně věřím, že se s nimi dokážeme vypořádat.

Hodláte se vrátit na český trůn?

Moc bych si to přál. Cítím, že letošní sezona bude lepší než ta předchozí. Celý tým udělal v přestávce maximum. Jako soukromníci jsme dosáhli stropu. Víc už si toho dovolit opravdu nemůžeme.

Překvapilo vás, že úřadující mistr republiky Pavel Valoušek přesedlal z fabie na peugeot, s nímž jste vy sám příliš spokojený nebyl?

Pozor. Není peugeot jako peugeot. My jsme coby soukromníci neměli příliš velký manévrovací prostor a museli jsme se přizpůsobit diktátu francouzské politiky. Valda má novou specifikaci, kterou jsme si my pořídit nemohli. Navíc bude mít v zádech profesionální belgickou stáj Kronox a jistě bude velmi rychlý a nebezpečný.

Zatímco někteří vaši konkurenti během dlouhé přestávky odjeli pár vybraných závodů, pro vás to bude první ostrý start po hodně dlouhé době. Nemůže to být nevýhoda?

Žádnou zásadní roli by to v našem případě hrát nemělo. Jde pouze o pocit. Když si vzpomenu na minulý týden, tak během testů na trati dlouhé 2,3 kilometru jsme se od rána do večera pokaždé vešli do tří desetin sekundy. Žádnou závodní pauzu jsme na sobě necítili a výkony byly vyrovnané. Jak už jsem říkal, v tuto chvíli záleží vše jen a jen na nás.