Třináct z nich si s náročnou tratí poradilo. Nejvýše ve výsledcích vystoupala posádka Mirek Jakeš – Tomáš Jakeš, která dokončila sprint na absolutně 6. místě.

Pořadatelé připravili pro 107 posádek trať s osmi rychlostními zkouškami. Již tak náročnou trať ztížilo ještě navíc počasí, kdy před startem sprintu vydatně pršelo. V mnohých zatáčkách rychlostních zkoušek tak čekaly nástrahy v podobě kluzkého bláta. Ve Vizovicích se z Valachů nejlépe dařilo Miroslavu Jakešovi, kterému četl noty Tomáš Jakeš. Vůz se třemi diamanty ve znaku, Mitsubishi Lancer EVO IX, dovezl posádku na 6. místo absolutního pořadí. Do výčtu úspěchů patří vítězství v juniorské kategorii, 2. místo ve třídě N4 a stříbrná příčka náleží posádce i ve skupině N. Cesta za poháry ovšem nebyla až tak jednoduchá. „Trať sprintu se nám velmi líbila. Byla ztížená o bláto, ale podmínky měli všichni stejné. My jsme si závod lehce zkomplikovali, když jsme na 5. RZ dělali dvoje hodiny. Do konce soutěže jsme ale ztracené pozice získali zpět. Jsme v cíli s celým autem, navíc s dobrým výsledkem, takže jsme spokojeni,“ popsal první dojmy v cíli sprintu Mirek Jakeš.

O jedno místo za Jakešem dokončili vizovický sprint Martin Vlček s Pavlem Švajdou na Mitsubishi Lancer EVO IX. Martin i na Kopné potvrdil svou letošní skvělou formu a v průběhu sprintu ani jednou nevypadl z první desítky nejrychlejších časů na jednotlivých erzetách. V závěru sprintu mu přesto lehce zatrnulo. „Auto i tým fungovaly ve Vizovicích skvěle. Nám se dařilo zajíždět dobré časy. Na poslední zkoušce, kdy se rozhodovalo o druhém místě ve třídě mezi mnou a Jakešem, jsem ale chyboval. Hned v první zatáčce jsem se dostal do krizové situace. Chtěl jsem mírnou ztrátu dohnat, ale zadním kolem jsem brnknul o břeh a následně začal cítit vibrace vozu. Proto jsem erzetu dokončil na jistotu,“ vysvětlil rozuzlení souboje Martin Vlček. Přesto dvojice Vlček – Švajda odjížděla z Vizovic obohacena o poháry za 3. místo ve třídě N4 a stejné umístění patří posádce i ve skupině N. Body za 12. místo v absolutní klasifikaci a 7. místo ve třídě N4 vybojoval na Kopné Roman Michalík společně s Radimem Oravou. „Palič“ byl na kluzkém povrchu jako ryba v rybníce, a proto si v cíli soutěže sprint jenom pochvaloval. „Neměli jsme nejmenší problémy. Auto fungovalo skvěle a kluzký povrch mi vyhovoval. Bylo to super svezení,“ rozplýval se v cíli Michalík.

Zatímco Michalík usedá do devítkového lanceru, Tomáš Růžička řídí Subaru Impreza STi. I na Kopné dělal „Růžovi“ sparing partnera Honza Jurčík. V cíli uzavírala posádka druhou desítku absolutního pořadí. Cennější skalp ovšem Růžička s Jurčíkem získali ve třídě S/2 a skupině S, ve kterých shodně zvítězili. Úspěšný start ve Vizovicích zaznamenali i Tomáš a Karel Kubišovi. Jejich Mitsubishi Lancer EVO VII na Kopné posádku nezlobil, a ta si na trati sprint užívala. „Byl to pěkný sprint. Sice to lehce klouzalo, ale důležité bylo neudělat chybu. Nám se podařilo závod dokončit na 15. místě ve třídě N4. Auto je celé v cíli, takže pohoda,“ rozpovídal se po skončení sprintu Tomáš Kubiš. Šestnácté, respektive sedmnácté místo ve třídě N4 získali Pavel Dohnal s Jiřím Blažkem a za nimi dokončili sprint Jakub Klestil s Lukášem Karlíkem. Obě posádky startovaly s Mitsubishi Lancer EVO IX.

Miroslav Veber