Orsák vyhrál třídu, Pešl taky spokojený

S výsledkem z Valašské rally může být velice spokojený klobůcký Jaroslav Orsák. Sedmadvacetiletý jezdec stejně jako v Rakousku i ve Valašském Meziříčí ovládl třídu 3. Noty slyšel „Jarin“ v Mitsubishi Lancer EVO IX od Davida Šmeidlera. „Po zimě byla na silnicích spousta posypového materiálu a děr. Museli jsme všechno detailně zaznamenat do rozpisu, abychom při jízdě nebyli nemile překvapeni. Na takřka domácí trati jsme cítili silnou podporu fanoušků. S výsledkem jsme maximálně spokojeni,“ uvedl po soutěži Jaroslav Orsák, jenž obsadil absolutně 6. místo.

První letošní start úspěšně dokončil i Jaroslav Pešl. Společně s Romanem Peškem na Mitsubishi Lancer EVO IX posádce unikly body do absolutní klasifikace doslova o fous, zato ve třídě 3 bodovali kluci 8. místem. „Pro nás to byl velmi těžký start do sezony, neboť ze sprintů, které hlavně jezdíme, je poloviční porce kilometrů. Přesto jsem z výsledku nadšený. Někdo řekne až 16. místo, ale je potřeba se podívat na to, jak silná byla konkurence a osmého místa ve třídě 3 si velmi ceníme. Takovou kulisu a takové davy fanoušků jsem ještě na závodech nezažil. Třeba v Juřince na polookruhu to bylo úžasné,“ popsal atmosféru Jaroslav Pešl.

Ve stejné třídě a na stejném voze jako Orsák s Pešlem startoval na Valašce také Roman Michalík. „Palič“ bere rally už jen jako doplňkový sport a na erzetách okolo Valmezu jej navigoval Radek Juřica. Posádka úspěšně dovezla vůz až na cílovou rampu a výsledkem bylo 28. místo absolutně a 13. místo ve třídě 3.

Kořístkova ostrá premiéra s ignisem

Dvojice Robert Kořístka- Michal Drozd startovala poprvé v ostrém závodě se silnější Suzuki Ignis S1600. V servisu ještě Kořístka smutně pokukoval po svém loňském autě Honda Civic VTi, ale na samotný závod se velmi těšil. „Jedeme se hlavně učit s novým vozem. Důležité je posbírat zkušenosti a hlavně auto dovézt až do cíle,“ uvedl před závodem a po závodě karlovický jezdec doslova zářil. „Závody byly hezké a až na pár drobných chybiček, které jsme si vytvořili, to šlo. Ale nikdo není dokonalý. Cíl daný před soutěží jsme splnili. Auto je celé a v cíli. Stále se s autem učíme a snažíme se pomalu a jistě zrychlovat,“ prozradil Robert Kořístka. V cíli byla posádka klasifikována na 34. místě absolutně, 8. místě ve třídě 5 a devátém místě mezi dvoukolkami.

Zdráhala vsadil na jistotu, vyplatilo se

Úspěšný start zaznamenala také posádka Lumír Galia – Ota Hloušek. Galia překvapil své příznivce, když usedl místo do Škody Felicia kit car do Renaultu Clio R3. „To jsem si dal jako dárek k padesátým narozeninám. Budu porovnávat a jízdou se bavit,“ vysvětlil změnu vozu Galia. Závod nakonec Lumír s Otou dokončili na 38. místě absolutně, 9. místě ve třídě 5 a 12. místě mezi dvoukolkami.

Domácí soutěž si nenechali ujít ani Zdeněk Zdráhala s Markétou Rýdlovou se Subaru Impreza STi. „I přes krásné počasí, velkou návštěvnost a skvělou atmosféru jsme nedokázali využít potenciál našeho závodního vozu, se kterým se sžíváme a se kterým se neustále poznáváme. V tomto závodě jsme spíše vsadili na jistotu. Naším přáním bylo projet cílovou rampou, což se nám také splnilo. Na začátku závodu panovala nervozita, Zdeněk měl pocit, že každá nerovnost na cestě nás může nakopnout a znovu si zopakujeme jízdu po dvou kolech z testování před závodem ve Vyškově. Skvělá atmosféra panovala jak na trati, tak i v servisu a to hlavně díky Honzovi Kulajtovi, kterému bychom chtěli stejně jako všem mechanikům moc poděkovat,“ popsala dojmy ze soutěže Markéta Rýdlová. V cíli byla smíšená posádka klasifikována na 16. místě ve třídě 3.

Po kratší pauze se za volant Oplu Astra OPC dostal Roman Stromšík. Společně s Petrem Měrkou dokončil Valašku na výborném druhém místě ve třídě 8 a mezi vozy poháněnými pouze jednou nápravou byli dvacátí. „Po loňských trápeních s poloosami jsme si tentokrát závod dokonale užili. Auto fungovalo perfektně. Počasí vyšlo a i diváků bylo hodně. Výsledek je skvělý,“ zhodnotil dvoudenní soutěž Stromšík.

René Dohnal si splnil sportovní sen

Své zastoupení jsme měli rovněž v Poháru ČR v rally. Devátí absolutně a 4. ve třídě V dokončili Valašskou rally Martin Hrachovec se Zdenkou Tomášovou na Škodě 130 RS. Desítku nejrychlejších v Poháru uzavřeli René Dohnal s Rudolfem Kouřilem na Volkswagenu Polo 16V. Pro mladého jezdce je to třetí úspěšný start v řadě za sebou. V Uherském Brodě a na Mikuláš rally ve Slušovicích vyjel Dohnal vítězství ve třídě a ani z Valašské rally neodjížděl s prázdnou. „Startem na Valašské rally se mi splnil jeden ze svých sportovních snů. Bylo velice zavazující startovat svůj první velký závod v domácím prostředí před velkým počtem známých. Do soutěže jsme šli s cílem přežít noční rychlé rychlostní zkoušky a zkusit trošku přidat až v sobotu. Nakonec se nám, ale pátek docela vydařil a krásnou, těžkou sobotu jsme dokončili bez jakýchkoliv problémů či jezdeckých chyb. Třešničkou na dortu bylo třetí místo ve třídě SA1, kdy jsme neměli šanci konkurovat rychlejším vozům. Přesto měl být závod hlavně o učení a získání zkušeností, než o honbě za rychlými časy, na které momentálně díky malým zkušenostem nemám. Rád bych také poděkoval všem, kteří se podíleli na tom, že jsme mohli na Valašce startovat,“ neskrýval nadšení v cíli René Dohnal. Jedenáctí absolutně a 5. ve třídě V, taková je vizitka z Valašské rally rodinné posádky Romana a Diany Vaňkových, kteří startují pravidelně se Škodou 130RS. „Není nad domácí soutěž, kde je nejlepší atmosféra. Měli jsme drobnou trému z nočních zkoušek. Ze sprintů jsme zvyklí jezdit ve dne, a tak jsme byli zvědaví, jak to bude v noci probíhat. V sobotu jsme chytli hned ze startu dobrý rytmus a závod jsme si skvěle užili. Také mechanici a celý team včetně auta fungovali na jedničku,“ uvedl v cíli Roman Vaněk.

Vítězné dámy dojely rally na dvojku

Cílovou rampou projela také vítězná posádka v dámské kategorii ve složení Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová. V rámci Poháru to bylo 19. místo a ve třídě SA1 místo páté. „Valašskou rally jsme absolvovaly se swiftem, kterého jsme celou zimu dávaly do kupy, což se sice podařilo, ale během závodu nám začala bllbnout převodovka. Swifta jsme trápily pouze na dvojku, neboť při vyšších rychlostech padaly otáčky motoru. V pojízdné sauně jsme dojely až do cíle. Erzety byly velmi pěkné, ale vše tohle nám a myslím, že jsme v tom nebyly samy, kazil postoj organizátorů a neinformovanost pořadatelů, kdy levá ruka nevěděla, co dělá pravá. Každopádně je Valaška zdárně za námi a my se již chystáme na Rally Vrchovina. Tuto soutěž bychom měly absolvovat s áčkovou Felicií, na což se moc těším,“ prozradila Pavlína Tydlačková v cíli.

Valašskou rally letos nedokončilo třiadvacet posádek. Z domácích dvojic se zde zařadili Martin Kašík s Karlem Uhříkem. Vsetínský jezdec se držel na průběžném čtvrtém místě ve třídě 8. K dobrému výsledku mu nepomohl ani nejrychlejší čas na první sobotní zkoušce. Z dalších bojů vyřadil Martina s Karlem poškozený motor.

Autor: Miroslav Vebr