Závod v Irsku, o němž znal jen základní detaily, byl pro něj velkou výzvou. Deník zjišťoval bezprostřední dojmy po příjezdu do cíle.

Jak těžký byl letošní závod po ostrovním státě?

Bylo to velmi náročné kvůli hrubému asfaltu a velmi často dost nekvalitnímu povrchu.

Jakou roli hrálo počasí?

To byl další faktor - proměnlivé počasí, nekončící déšť s větrem a časté střídání, které je pro Irsko typické.

Převýšení závodu je dvacet dva kilometrů. To je taky pořádná porce…

Velmi prudká stoupání brala hodně sil. V kombinaci se špatným počasím to bylo opravdu extrémní.

Vloni jste absolvoval téměř 5000 km při závodu v Americe (RAAM). V čem je Irsko se svými 2 160 km jiné?

RAAM je extrémní co do délky, výškového převýšení i počasí. Irsko je kratší závod, je však jeden z nejtěžších v Evropě.

Kolik jste toho během závodu naspal?

Spal jsem třikrát devadesát minut a jednou deset minut.

Jakou roli hrál v závodě váš tým?

Tým mě motivoval a snažil se u mě udržovat pozitivní energii. Skvěle mě znají a dokážou posoudit situaci a okamžitě reagovat. Každá prodleva znamená časovou ztrátu. Chci jim moc poděkovat. A také mé rodině, která mě podporuje.

To je především psychická podpora, jak to bylo s penězi?

Je velká škoda, že při takových závodech není žádná podpora státu, ačkoli kvalitně reprezentuji Českou republiku. Každopádně by to nešlo bez mých partnerů, kteří ve mně mají důvěru a finančně podporují mé závody. Velký dík patří v neposlední řadě všem fanouškům, kteří poslali peníze na serveru Startovač.