Oba Valašští zástupci se na letošní Bohemku velmi těšili. Ale Orsák ani Tomaštík nedokončili první etapu soutěže. Nejdelší zkouška novodobé historie rally u nás, čtyřicetikilometrový měřený úsek tak zůstal bez valašských dobyvatelů. Jaroslav i Jaromír měli před touto zkouškou respekt, přesto se na ni těšili. „Nevím, co se mnou tato zkouška udělá. Rozhodně bude velmi náročná na gumy a brzdy. Také kondice posádky dostane pořádně zabrat,“ avizoval před soutěží Jaroslav Orsák a Jaromír Tomaštík svého mladšího kolegu doplnil.

„Rally již jezdím pár let, ale tak dlouhou erzetu jsem doposud nejel. Neskrývám respekt z tak dlouhé zkoušky a stejný respekt mají jistě i další jezdci. Zkouška jistě pořádně zamíchá pořadím.“ Plány oběma jezdcům ale zkřížily technické potíže jejich závodních vozů. Jaromír Tomaštík usedl do Subaru Impreza STi společně s Richardem Lasevičem. Posádka zajížděla svůj standart a ve výsledkové listině se pohybovala na úrovni první patnáctky jezdeckého pole. Vsetínský jezdec si pochvaloval vůz.

To ještě netušil, co jej čeká na 6. RZ. „V průběhu závodu jsme se drželi dobře. Auto fungovalo a do osudné zkoušky jsme jeli bez problémů. Na šestce jsem se ale zalekl havarovaného auta norského jezdce. Jeho Fiat stál lehce v cestě a já jej objel nebo spíše neobjel. Prolítl jsem houštím a zde jsem nejspíše poškodil Subaru. Auto následně ztratilo výkon. Abych neriskoval závažnější poškození vozu, rozhodl jsem se v cíli zkoušky ze závodu odstoupit,“ objasnil důvod odstoupení Jaromír Tomaštík.

Černého Petra držel v rukou i jezdec z Valašských Klobouků Jaroslav Orsák. Na Boleslavsku jej opět navigoval Karel Vajík. Sedmá vývojová řada Mitsubishi Lancer však poslouchala svou posádku jen necelé tři zkoušky. „Je to velká škoda. Do odstoupení jsme jeli v pohodě. Na třetí erzetě najednou klesl u Mitsubishi výkon turba. Auto jsme tedy pro jistotu odstavili přímo na trati,“ popsal horké chvilky Orsák.

„Sotva jsme zastavili, vyvalil se od motoru oblak dýmu. Někde od motoru totiž vystříkl olej na rozpálené výfukové potrubí, a tím vznikl požár. Ten se nám naštěstí podařilo uhasit vlastními hasicími přístroji. Hasiči pak jen zkontrolovali naši práci. Je to škoda. Chtěli jsme jet sprint ve Slušovicích, ale plány musíme přehodnotit,“ popsal nepříjemné okamžiky z letošní Bohemia rally Jaroslav Orsák.