„Letos k nám zavítají i zástupci exotických zemí z Asie, jako jsou Kuvajt, Katar, Japonsko, Jižní Ameriku zastoupí Brazílie a Argentina a přijede i posádka ze Spojených států amerických,“ vypočítává tiskový mluvčí největší motoristické akce v tuzemsku Roman Ordelt, podle kterého slibuje parádní podívanou hned 34 vozů kategorie R5.

Na startu nebude chybět ani vítěz posledních čtyř ročníků 37letý Jan Kopecký. Tovární pilot Škody Motorsport sice vyrazí na trať až s číslem čtyři, ale opět bude patřit k největším favoritům. Na Zlínsku totiž slavil prvenství již sedmkrát, je šestinásobný český šampion a úřadující mistr světa v kategorii WRC2.

„Očekáváme velké boje, třebaže tovární tým poslal jen jej. Kopecký bude opět velmi rychlý,“ očekává ředitel závodu Miloslav Regner.

Ředitel Barum Czech Rally Zlín Miloslav Regner
Pořadatele Barum Rally trápí kolize s Trnkobraním. Regner: odklonili jsme trasy

Nejlépe obsazený závod ERC

On i jeho celý tým přitom intenzivně pracoval na „získání“ nějakého zvučného jména. Ve hře byl do posledních dnů tovární tým Hyundai, jenž nedávno na klání v Polsku například vyslal jednoho ze svých předních pilotů Fina Huttunena.

„Ve hře byla i další jména, ale Hyundai se rozhodl, jak se rozhodl. My pro start některého z hvězdných pilotů udělali maximum, ale i tak je na startovce spousta zajímavých jmen, mimo jiné bavorský hrabě z rodu Taxisů či brazilský právník a bývalý prezident a spolumajitel fotbalového klubu Palmeiras. Pořád jsme nejlépe obsazený závod ERC,“ zdůraznil Ordelt. „Snad příští rok při kulatém výročí se zde představí nějaká rallyová esa,“ pousmál se.

S jedničkou na dveřích vyrazí současný lídr seriálu ERC a loňský evropský šampion Alexej Lukjaňuk z Ruska (Citroën C3 R5). První tři čísla startovního pole náleží aktuálně nejrychlejším závodníkům starého kontinentu.

„V evropském šampionátu se letos pohybují na předních příčkách Lukasz Habaj z Polska, Chris Ingram z Velké Británie (oba Škoda Fabia R5) a Norbert Herczig z Maďarska (VW Polo GTi R5),“ vyčetl ze statistik Ordelt s tím, že kartami na předních místech určitě zamíchá i český mladík Filip Mareš s fabií R5.

Po skvělých výsledcích v Polsku a Itálii má velkou šanci zabojovat o evropský titul v hodnocení ERC1 Junior i na Zlínsku.

„Do role černého koně soutěže je pasován Rus Nikolaj Grjazin startující s lotyšskou licencí na voze Škoda Fabia R5, podobně jako rychlý Rakušan Simon Wagner,“ prozradil za pořadatele Ordelt.

Zkušený jezdec Tomáš Kostka společně se spolujezdcem Ladislavem Kučerou se na Barum Czech Rally Zlín posadí do vozu Škoda Fabia R5 ze stáje Kresta Racing.
Kostka pojede na Barumce v autě švagra Romana Kresty

Historic Rally: přes 260 přihlášek

Do hodnocení v první desítce hlasitě promluví Němec Griebel (Škoda Fabia R5 Evo), polský vicemistr Marczyk (Škoda Fabia R5), Švéd Adielsson (Ford Fiesta R5) nebo Japonec Arai (Citroën C3 R5).

Z české špičky se představí vedle Kopeckého a Mareše dále Václav Pech (Ford Fiesta R5), Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5 Evo), Jan Černý, Jaromír Tarabus či Miroslav Jakeš (všichni Škoda Fabia R5), který je ambasadorem Barumky.

„Určitě se pokusíme o co nejlepší výsledek, prolomit smůlu posledních závodů,“ věří závodník z Valašska.

Z dalších domácích jezdců pomýšlejí na přední umístění Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Patrik Rujbr, Martin Březík, Tomáš Pospíšilík, Karel Trojan, Jan Jelínek (všichni Škoda Fabia R5), Martin Vlček a Ondřej Bisaha (oba Hyundai i20 R5).

„Po zrušení rally v Příbrami se Barumka pojede jako závěrečný podnik českého šampionátu a určí konečné pořadí,“ dodal Ordelt.

V rámci doprovodných akcí Barum Rally se uskuteční již 12. ročník Star Rally Historic, kam se přihlásilo 86 posádek a jízda Bugatti Grand Prix. Ta je součástí čtyřdílného seriálu Grand Prix historických automobilů. Zde figuruje na seznamu přihlášených celkem 38 účastníků. Zlínští pořadatelé hlásí celkově úctyhodných 261 přihlášek!

Barum Czech Rally Zlín 2019 - tisková konference
Rychlostní zkouška Pindula se vrací na Barumku

Top 20 startovní listiny Barumky

1 Lukjaňuk - Arnautov (Rus., Citroën C3 R5)

2 Habaj - Dymurski (Pol., Škoda Fabia R5)

3 Ingram - Whittock (Vel. Brit., Škoda Fabia R5)

4 Kopecký - Dresler (Škoda Fabia R5 Evo)

5 Mareš - Hloušek (Škoda Fabia R5)

6 Herczig - Ferencz (Maď.,Volkswagen Polo GTI R5)

7 Černý - Černohorský (Škoda Fabia R5)

8 Griebel - Winklhofer (Něm., Škoda Fabia R5)

9 Pech - Uhel (Ford Fiesta R5)

10 Gryazin - Fedorov (Rus., Škoda Fabia R5)

11 Adielsson - Johansson (Šve., Ford Fiesta R5)

12 Marczyk - Gospodarczyk (Pol., Škoda Fabia R5)

14 Nobre - Morales (Bra., Škoda Fabia R5)

15 Arai - Minor (Jap., Citroën C3 R5)

16 Štajf - Havelková (Volkswagen Polo GTI R5)

17 Kostka - Kučera (Škoda Fabia R5)

18 Wagner - Winter (Rak., Škoda Fabia R5)

19 Tarabus - Trunkát (Škoda Fabia R5)

20 Jakeš - Machů (Škoda Fabia R5)

21 Vlček - Krajča (Hyundai i20 R5)