HLASUJTE VPRAVO: Který dopravní úsek považujete v regionu za nejrizikovější?

Zlínsko

Fryšták – Žabárna. Úsek, který je na Zlínsku pověstný zřejmě nekončící sérií tragédií.„Je tam dlouhá a nepřehledná zatáčka, která navíc vede do kopce. Šoféři tu často přecení své schopnosti,“ vysvětlila mluvčí zlínské krajské policie Jana Bartíková. Na řadě nehod se podepisuje zejména velká hustota provozu.

Spousta nehod se stane i na Třídě Tomáše Bati ve Zlíně. „Jedná se sice jen o drobnější nehody, nicméně k nim dochází takřka každý den,“ sdělila mluvčí zlínské policie.

Uherskohradišťsko

Čtyřicet nehod, z toho jedna smrtelná se jen za loňský rok stala na silnici I/50 v Buchlovských kopích. Konkrétně jde o osmikilometrový úsek od odbočky na Stupavu po výjezd z lesního úseku nad Buchlovice. Tato silnice však z hlediska své nebezpečnosti není žádnou novickou. Naopak. Vážné nehody se tu stávají takřka každý rok.„Úsek je sám o sobě dost řidičsky náročný. Jenomže právě tady motoristé často přecení své schopnosti. Jedou rychle, nebezpečně předjíždějí a mnohdy si tuto cestu pletou se závodištěm. A to bohužel neplatí jenom o motorkářích,“ vysvětlil mluvčí uherskohradišťské policie Aleš Mergental.

Výrazný podíl na nehodovosti mají podle místní policie i klimatické změny. V zimě či za deště se totiž cesta mění doslova v kluziště. Navíc mnozí šoféři si ani neuvědomují výškové rozdíly. Sama policie volala po tom, aby Ředitelství silnic a dálnic něco s tímto úsekem dělalo. A to podle slov mluvčí Martiny Vápeníkové dělá prý maximum.„Zmiňovaná cesta má za sebou největší množství stavebních úprav. Dělaly se na ní stoupací pruhy, instalovaly takzvané kočičí oči, upravovaly jsme kritické křižovatky například na Staré Hutě, kde byl špatný výhled,“ vyjmenovala mluvčí. Buchlovské kopce podle ní čekají na jaře ještě další úpravy, které by mohly zlepšit jejich bezpečnost.„V plánu máme pokrýt cestu nových zdrsněným povrchem, který sníží možnost smyku a snížit tam i rychlost,“ nastínila ještě.

Dalšími problémovými úseky na Uherskohradišťsku, kde by řidiči měli být opatrní, je cesta od Uherského Brodu, přes Bánov k Bystřici pod Lopeníkem. Třetím nehodově zatíženým úsekem je obchvat mezi Huštěnovicemi a Starým Městem. Oba úseky totiž svádí mnohé řidiče šlápnout na plyn.

Kroměřížsko

Kroměřížským záchranářům zase přidávají vrásky na čele hned dvě křižovatky. První je ve směru Bezměrov-Kojetín.„Je tam tolik značení, vodorovných i svislých. Ze všech stran je snížená rychlost a několikrát upozornění na změnu přednosti, že už opravdu nevíme, co víc by tam mělo být. A pořád se zde bourá,“ podotkl vedoucí kroměřížské dopravní policie Milan Kalina. Podobný problém je i v křižovatce u Střílek směrem Kroměříž.„Také je tam řada značení, včetně stopky. Obě křižovatky navíc jsou přehledné. Ale řidiči prostě nerespektují značky,“ konstatoval vedoucí dopraváků.

Za rizikovou cestu by se podle policistů dal označit úsek ze Střílek na Koryčany. Tam totiž na šoféry čeká pár záludných zatáček. A bohužel má tato cesta i svou první letošní oběť. Hned na Nový rok tam tragicky zahynul dvaadvacetiletý mladík.„V zimě jsou četné nehody i na rovině mezi Hulínem a Bílany. Na silnici se totiž tvoří ledovka a jazyky. Už tam nejedno auto skončilo na střeše,“ poznamenal ještě policista.

Vsetínsko

Na Vsetínsku lze za nejrizikovější považovat úsek mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím.„Cesta je hodně klikatá a není ani moc široká, což řidičům přináší řadu potíží, zvlášť pokud nedodržují dostatečnou vzdálenost od ostatních vozů a nebo jedou příliš rychle,“ uvedla mluvčí vsetínské policie Lenka Javorková.

Například vysoká rychlost mohla za vážnou nehodu, na jejímž konci bylo šest zraněných, z toho dvě malé děti ve věku dvou a pěti let. Událost se stala v květnu u Jablůnky.„Řidič dostal na mokré cestě smyk a v protisměru se srazil s osobním autem. Část vozu se navíc odtrhla a vletěla na koleje, po nichž zrovna přijížděl vlak. Doprava na trati tak zůstala na desítky minut uzavřená,“ připomněla ještě Javorková.

Kvůli vysoké rychlosti zase často bourá na silnici I/35 ve směru od Hranic na Moravě do Valašského Meziříčí.K řadě střetů s chodci zase dochází v úseku mezi Rožnovem pod Radhoštěm a Horní Bečvou. „Pěší totiž zde přecházejí přes velmi frekventovanou silnici,“ dodala Javorková.