Celkem jedenáct nabídnutých snímků, které vzešly z loňské evropské filmové produkce, ale nedostaly se do běžného programu kina, vidělo v průběhu dvou dní téměř čtyři sta diváků.

Největší návštěvnost měl podle Jiřího Fialy z pořadatelského týmu přehlídky snímek Velká nádhera italského režiséra Paola Sorentina, vítěz Evropských filmových cen. „Příjemný divácký ohlas zaznamenaly také Balkánské filmové návraty, které byly součástí přehlídky," doplnil Jiří Fiala. Jednalo se o blok tří výrazných chorvatských snímků z loňského vsetínského Letního filmového maratonu. Konkrétně černá komedie 72 dní, soudní drama 2 hráči na trestné lavici a hořká politická fraška Profesionál.

Do sedadel v sále kina Vatra podle pořadatelů usedli vedle pravidelných návštěvníků vsetínských filmových přehlídek také zcela nové tváře. „Přijeli diváci i ze Slovenska," upozornil Jiří Fiala.

Jedenáct celovečerních filmů zavedlo diváky do několika evropských zemí. Novinkami v české distribuci byla sociální dramata Pozice dítěte z Rumunska, Epizoda ze života sběrače železa z Bosny a Hercegoviny a Rozbitý svět z Velké Británie.

V programu se objevily také romantické filmy Ostrov natočený ve Švédsku bulharským režisérem Kamenem Kalevem a Bajkonur režiséra Veita Helmera s hudbou Gorana Bregoviće, který vznikl v koprodukci Německa a Kazachstánu. Evropskou mozaiku doplnil španělský kriminální thriller Nemají pokoj svévolníci a dánská absurdní komedie Nerada ruším. „Přestože se jednalo převážně o takzvaně artové filmy, rozhodně nezapadly a každý si našel své diváky," ocenil Jiří Fiala.

Přehlídku pořádal Dům kultury Vsetín ve spolupráci s Filmovým klubem Vsetín. Již nyní se pořadatelé zamýšlejí nad podobou příštího ročníku.