Dovolená by se pro vás měla stát časem, kdy si odpočinete a načerpáte síly na další období, proto přinášíme pár zásadních a efektivních tipů, které vám k tomu velmi snadno dopomohou. Budete se cítit skvěle, načerpáte novou energii, zvýšíte svoje sebevědomí a hlavně se zbavíte zbytečných omezení v podobě hladovění a odříkávání si toho, na co máte chuť.

1. Pokud plánujete dovolenou, výlety, nachystejte si jídlo předem
Proč? Víte přesně, cobudete konzumovat a jaké kvalitní potraviny používáte. Dále zabráníte hladu a následnému přejídání se. Nakupování v průběhu cest na benzinkách, v obchodech rychlého občerstvení vede k tomu, že budete konzumovat jídla ve většině případů s nadbytečnou energií, s velkým množstvím tuku, soli, s nedostatkem vitamínů, vlákniny. Konzumujete jen prázdné kalorie bez přínosu pro vaše tělo. Následně budete mít brzy hlad, budou vás trápit pocity nedojedení a začnete se přejídat.

Jak se vyvarovat zbytečným kilčům navíc?
Mám pro vás tip na výtečnou a výživnou svačinku. Kupte si celozrnnou bagetu, potřete ji dresinkem (jogurt smíchaný s pažitkou,česnekem, oblíbeným kořením), vložte do ní kuřecí maso, které osmahněte na řepkovém oleji, přidejte oblíbenou zeleninu a je hotovo. Nebo můžete bagetu natřít kvalitním máslem, přidat kvalitní šunku, sýr, zeleninu. Po takovém jídle budete dlouho nasyceni a rozhodně vás nebudou trápit nepříjemné chutě a přebytečná kila.

2. Ochutnávejte místní speciality, ale nikdy se nepřejídejte

3. Vyvarujte se konzumace velkého množství jídla najednou

4. Vyhýbejte se a omezte na minimum smažené a přeslazené pokrmy, nekvalitní nápoje s vysokým podílem soli, cukru, a dalších přídatných látek, které podporují závislost k přejídání se a chutí

5. Pokrmy co nejvíce střídejte

Dodržujte pitný režim, voda pomáhá k pročištění těla a udržení si optimální váhyDodržujte pitný režim, voda pomáhá k pročištění těla a udržení si optimální váhyZdroj: Pixabay.com, Pexels.com

6. Jezte více ovoce, zeleniny

7. Nevynechávejte z jídla základní živiny, které jsou nezbytné pro správné fungování těla, jako jsou bílkoviny, tuky, cukry

8. Hlídejte si příjem a výdej energie během dne

9. Pozor na smýšlení typu – zaplatil jsem si to, tak toho musím co nejvíce sníst

10. Hýbejte se. Vyzkoušejte nové sportovní aktivity, výletujte

11. Dodržujte pravidelný pitný režim

12. Využijte wellness procedury pro jejich blahodárné účinky na vaše tělo i duši

13. Dbejte na kvalitní spánek, jinak sníte klidně až 30 procent jídla více

14. Myslete pozitivně a motivujte se

Pokud se chcete vyhnout zdravotním problémům, omezte smažené výrobky na minimumPokud se chcete vyhnout zdravotním problémům, omezte smažené výrobky na minimumZdroj: Pixabay.com, Pexels.com

Doporučení na závěr?
Středomořské pokrmy ke shazování kil přímo vybízejí a díky jejich vysokému nutričnímu přínosu a nízké energetické hodnotě se budete cítit svěží i po delším hodování. Budete překvapeni, jak konzumace většího množství ovoce, zeleniny, ryb, bude mít pozitivní vliv na vaši váhu, sebevědomí a celkovou kvalitu života.

Mgr. Pavlína Podloučková
Odborný pracovník v ochraně veřejného zdraví, Certifikovaný Poradce pro výživu, Odborně způsobilá osoba k zajišťování úkolů v prevenci rizik v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
Kontakt: pajapodlouckova@seznam.cz, www.zdravevestrave.cz, www.facebook.com/Zdravevestrave1/, Tel.: 605 300 835