DÍL DRUHÝ
Jak přes svátky nepřibrat a při vaření ušetřit maximálně čas, energii a peníze? S těmito jednoduchými fintami budete mít navždy všechno pod kontrolou:

Nekupujte hotovky a konzervy. Mnohokrát jsou plné chemie a zbytečných kalorií navíc.
 Nebraňte se při vaření „náhražkám“. Vylepší kvalitu, výživovou hodnotu jídla. Místo tuku použijte při pečení ovocné pyré. Sůl nahraďte bylinkami a kořením. Množství cukru v receptu snižte klidně až na polovinu, rozhodně tím chuť nepokazíte naopak. Místo smažení pečte v troubě.
 Vařte a připravujte jídla ve větším množství a následně vše zamrazujte. Jídlo můžete využít další den k obědu, či k večeři, nebo k jinému chodu.

 Nezapomínejte jídla pravidelně střídat. Tím se vyhnete jednostrannosti a následným zdravotním komplikacím.
 Skladujte potraviny tak, aby nedošlo k jejich znehodnocení.
 Před jídlem se zklidněte, párkrát se zhluboka a v klidu nadechněte.

 Při jídle odkládejte pravidelně příbor. Díky tomuto procesu přestáváte jíst automaticky a minimalizujete přejídání se.
 Používejte nádobí, které se snadno udržuje. Ušetří vám to čas a máte i do vaření větší chuť.
 Průběžně se vzdělávejte. Nechte si inspirovat novými možnostmi například prostřednictvím videí nebo kurzů. Je to zábava a zároveň obrovský přínos pro celou rodinu.


Mgr. Pavlína Podloučková, 
Odborný pracovník v ochraně veřejného zdraví, Certifikovaný Poradce pro výživu, Odborně způsobilá osoba k zajišťování úkolů v prevenci rizik v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci

Kontakt: pajapodlouckova@seznam.czwww.zdravevestrave.czwww.facebook.com/Zdravevestrave1/, tel: 605 300 835