„Tahle silnice je vysvobozením pro ty, kteří se od Bystřičky táhnou za pomalu jedoucími kamiony. Předjíždět nemohou, protože je až do Jablůnky zákaz. Jediná šance, jak vyjet z kolony je právě čtyřproudovka," vysvětlil řidič.

Devadesátka je ale podle něj nedostatečná. Úsek je totiž přehledný a bezpečný.

„Je to autostráda, a člověk se tam musí sunout jako šnek. Málokdo proto povolenou rychlost dodržuje," pokrčil rameny motorista.

Novelu zákona o pozemních komunikacích připravilo ministerstvo dopravy. „Chceme vyjít řidičům vstříc. Na dobře postavených cestách by motoristé měli mít možnost jezdit rychleji než devadesátkou," vysvětlil náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

Že mohou motoristé jet rychleji, poznají tak, že na vjezdu bude stát modrá značka Silnice pro motorová vozidla, na níž se normálně smí jezdit 130 km/h, a následně značka pro omezení rychlosti na 110 km/h.

„Chceme to udělat tak, aby legislativní změny proběhly v průběhu letošního roku," vysvětlil premiér Petr Nečas. Rychlost by se na silnici mohla zvýšit přibližně na začátku příštího roku.

Policisté ale záměr zvýšit nejvyšší na čtyřprouovce povolenou rychlost nevítají. „Zvýší se tam nehodovost. Je to krátká cesta, sotva řidiči zrychlí, už budou muset brzdit," vysvětlila mluvčí vsetínské policie Lenka Javorková.

Vážná dopravní nehoda se ale dosud na silnici z Jablůnky do Semetína nestala. „Byly tam jen drobné ťukance," poznamenala Javorková.

Motoristé ale nejsou s policisty zajedno. „Když cestu stavěli, těšil jsem se, že budu moct zařadit pětku a uhánět aspoň stodesítkou. Omezení rychlosti mě zklamalo, vlastně mě zklamalo už to, že čtyřproudovka je jen tři kilometry dlouhá," řekl Libor Ševčík z Hranic, který po silnici jezdí denně.

Přál by si, aby ministerstvo dopravy cestu dostavělo až do Bystřičky. Původně se měla začít budovat na podzim roku 2010 a za další tři roky měla sloužit řidičům. Bývalý ministr dopravy Vít Bárta ale sen všech valašských šoférů přerušil kvůli nedostatku peněz v rozpočtu.

„Je to rána pod pás, protože po té úzké silnici se strašně špatně jezdí. Provoz je čím dál hustší, předjíždět se dá sporadicky, kamiony pořád bourají, je to nepříjemné," vylíčil Martin Vaculík.