Členové vedení města společně se zástupci studia dnes (čtvrtek 8. prosince) novinku představili novinářům. Nové logo pracuje se zkratkou VALMEZ a vizuální styl vychází z „tančících písmen". Základní barvy červená, modrá, zelená, žlutá odkazují na erb města Valašské Meziříčí a lidové kroje.

VALMEZ – tančící litery je marketingovou značkou, kterou se město bude prezentovat před veřejností v České republice i v zahraničí. Podle Aleše Najbrta ze Studia Najbrt má logo vyjádřit velmi jednoduše charakter dvaadvacetiti­sícového Valašského Meziříčí, jeho obyvatel i zeměpisné polohy. „Nové logo vystihuje Valašské Meziříčí jako město plné života, které hýří energií a především kulturním a sportovním duchem i občanským životem. Značka nabízí téměř nekonečné možnosti kombinování písmen tak, aby se neokoukala. Je lehce zapamatovatelná, reprodukovatelná a překreslitelná i laikem, od školních výkresů po fotbalové tribuny. Díky tomu se dostává blíž těm, kteří ji budou používat a které zastupuje," vysvětlil Najbrt.

Rozhoupané litery se podle něj opírají o heraldický štít, který dodává značce pevný základ, vážnost a důstojnost. „Spojení těchto dvou poloh je potřebné a nenásilné, podobně jako historické propojení dvou částí města, spojení generací či soutok dvou řek. Značka si tak z odstupu roku 2016 lehce dělá legraci z erbovní estetiky, ale Valmez je město sebevědomé a může si to dovolit," řekl Aleš Najbrt.

Studio Najbrt připravilo více návrhů loga, autorem vítězného návrhu je Martin Vácha. Podle vlastních slov je výsledkem okamžitého nápadu, ke kterému ovšem přispěla návštěva Valašského Meziříčí a „nasátí" zdejší energie.

Spolupráce mezi městem a pražským studiem se podle starosty Meziříčí Roberta Stržínka začala rozvíjet před rokem a půl. S podobou loga je vedení města spokojené. „Je potřeba si uvědomit, že zkratka Valmez není hanlivá, ale že je to něco, s čím jsme se sžili. Budu velice rád pokud se podaří docílit toho, co v Ostravě, kde jsou lidé na své logo hrdí a lepí si je třeba na auta," řekl Stržínek.

Doplnil, že historický heraldický znak města je využívaný při oficiálních příležitostech. „V případě méně formálních komerčních, kulturních či sportovních akcí se ukázalo, že tradiční heraldický znak města v bludišti nejrůznějších log a značek zaniká a jeho umístění mezi nimi nepůsobí důstojně," vysvětlil potřebu nového loga starosta.

Doplnil, že bude vyžadovat používání loga například na dresech všech sportovních klubů, které město finančně podporuje. Potvrdil to také Jindřich Motýl, předseda Komise pro městský marketing, která vznik nového loga iniciovala. „Nové logo Valmez začne po Vánocích používat město, jeho příspěvkové organizace a dále příjemci finanční podpory z rozpočtu města. Nejvíce se však těšíme na zapojení nového loga Valmez do komunikace nejrůznějších spolků, sportovních oddílů, soukromých firem a hlavně obyvatel našeho města," řekl Jindřich Motýl.

Svoji novou značku začne Valašské Meziříčí používat od ledna 2017, proces implementace nového vizuálního stylu bude trvat několik měsíců. Za nové logo zaplatí město 300 tisíc korun bez DPH.