Silničáři se přitom na její opravu chtěli vrhnout už v dubnu letošního roku. Vše však pozdržela námitka jednoho z uchazečů o stavbu. Věc nyní řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „Začátek stavby se bohužel nedá předpovědět, protože ze strany ÚOHS nejsou respektovány zákonné lhůty," podotkl ředitel Ředitelství Zlínského kraje (ŘSZK) Bronislav Malý.

Nespokojený uchazeč podal v lednu námitku proti požadavku na technickou kvalifikaci dodavatelů, zejména obalovny živičných směsí. Jednoduše nesplňoval požadované podmínky, což se mu ale nelíbilo. „Nabídku na provedení práce nepodal, protože nesplnil technickou kvalifikaci a právě v tom spatřoval diskriminaci. Jeho stanovisko ale není opodstatněné," popsal Malý.

Zmínil přitom fakt, že protestující mohl klidně prokázat svou technickou způsobilost pomocí subdodavatele. Tím by dosáhl daných technických požadavků a mohl se o zakázku ucházet. Této možnosti přitom několik uchazečů využilo. To se ale nestalo.

Stavební společnost očekávala, že ÚOHS vzhledem k nedodržení zákonných podmínek řízení zastaví. V březnu se proto na úřad obrátil. Ten však nevydal žádné rozhodnutí. ÚOHS pouze v březnu a říjnu požádal ředitelství silnic o vyjádření.

Správní řízení ještě neskončilo

Momentálně se případem ÚOHS stále zabývá. Jak dlouho potrvá, však není jasné. „ÚOHS zahájil v říjnu 2012 správní řízení z úřední povinnosti. Důvodem jsou zejména pochybnosti o požadavcích zadavatele na prokázání technických kvalifikačních předpokladů uchazečů a jejich souladu se zákonem o veřejných zakázkách," přiblížil mluvčí úřadu Martin Švanda. Správní řízení podle něj ještě není u konce. „V současné době nelze blíže odhadovat možný termín vydání rozhodnutí," dodal.

Stavba mostu a silnice do Bzového měla skončit v říjnu následujícího roku. Nyní ŘSZK doufá, že se ji v příštím roce vůbec podaří zahájit. „Stále doufáme, že ÚOHS rozhodne v náš prospěch a stavbu mostu budeme moci v příštím roce zahájit. Jsme popřípadě připraveni vypsat novou veřejnou soutěž," podotkl Malý. Stavba s plánovanými náklady ve výši zhruba čtyřiceti milionů korun má totiž schválenou dotaci z evropských fondů a využití prostředků je limitováno koncem roku 2015.

Zajistit opravu cesty se již několik let snažilo vedení Karolinky. „Cesta je opravdu v hrozném stavu. Na její opravu jsme tlačili. Problémem byly ale majetkoprávní vztahy s majitelem pily, která se silnicí sousedí," uvedl již před dvěma lety tehdejší starosta Karolinky Tomáš Hořelica.

O financování rozhodli krajští radní i kvůli tomu, že nevyhovující cesta vede přes most v havarijním stavu. Navíc leží hned vedle pily, kde panuje velký provoz. Průjezd se tak snadno změní v nebezpečnou jízdu.