„Nakonec došlo k dohodě," informovala v úterý Deník mluvčí Zlínského kraje Renata Janečková. Podle ní tak ve čtvrtek cestující čeká běžný provoz bez omezení.

„Řidiči autobusů ČSAD Vsetín a Housacar se k vyhlášené stávce Odborovým svazem dopravy nepřipojí a doprava bude dne 6. dubna zajištěna jako obvykle dle platných jízdních řádů," informovala na svém webu cestující společnost ČSAD Vsetín.

Řidiči se tak k plánované stávce, která proběhne v jiných krajích, kvůli tomu, že řidiči nedostali slibované navýšení mezd, připojí možná jen symbolicky letáky. „Zvažujeme to," potvrdil předseda odborářů ČSAD Vsetín Miroslav Hruška.

Ilustrační foto
Kucharczyk v hlavní roli, hokejový Vsetín začal kvalifikaci porážkou

Řidiči společnosti přidáno podle nařízení vlády dostali, stávkou původně chtěli podpořit kolegy v krajích, kde se tak nestalo.

Odbory ještě v pondělí tvrdily, že stávku podporuje až 90 % řidičů firmy. Pokud by ke stávce skutečně došlo, většina spojů by nevyjela.

Pokud by do stávky šli, byl by to pro dopravní obslužnost v kraji velký problém. ČSAD Vsetín totiž pokrývá svými spoji téměř polovinu kraje. Navíc zajišťuje i provoz městské hromadné dopravy ve Vsetíně a Valašském Meziříčí.

Podle ředitele společnosti Oldřicha Holubáře odbory oznámily zrušení stávky dopisem. „Spadl nám kámen ze srdce. Jsem rád, že se tak rozhodly. Byl by to zbytečný problém. Dopady na cestující i na zaměstnavatele by byly významné," informoval ředitel.

Tomáš Demel. Ilustrační foto.
Návrat? Jedině by mě musel trénovat Tesařík, tvrdí Tomáš Demel

A není sám, komu se ulevilo. „Přiznávám, že z původní informace o stávce z pondělka jsem byla zděšená. Auto nemám, takže bych asi musela čtvrteční cestu do práce řešit taxíkem," přiznala Jana Kotrbová, která za prací dojíždí do Zlína ze Vsetína. „To by ale jistě byla pěkná pálka," posteskla si s tím, že navíc si myslí, že by nebyla jediná, kdo by volil toto řešení. „Pak je otázka, jestli bych jej vůbec sehnala," dodala s tím, že by situaci v krajním případě musela řešit dovolenou.

Řidiči ostatních autobusových dopravců v kraji, jako KRODOS Bus Kroměříž či ČSAD Uherské Hradiště stávku podpoří také nejspíše jen vylepením letáků.

O zvýšení mezd řidičů linkových autobusů rozhodla loni vláda. U řidičů mzda od ledna letošního roku vzrostla z dřívějších 71,60 Kč na hodinu na 98,10 koruny. Z 50 korun na hodinu asi na 88 Kč se zvýšil příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami. Nově byl zaveden příplatek za náročné pracovní prostředí ve výši 6,60 Kč za hodinu. Podle odborů ale dostali řidiči v některých krajích přidáno méně, než očekávali. Řidiči ČSAD Vsetín přitom přidáno podle nařízení vlády dostali.

Autobusové nádraží v Jeseníku. Ilustrační foto
Řidiči autobusů v Olomouckém kraji budou stávkovat. Ale jen někde