Řidiči musejí v průběhu roku počítat s dopravními komplikacemi a uzávěrkami silnic. „Nebudou nijak dramatické, ale bohužel se výstavba bez nich neobejde,“ řekl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka. Dopravní omezení budou spočívat v místních krátkých objížďkách nebo bude průjezdnost silnice v místě stavby omezena do jednoho jízdního pruhu a provoz bude řídit semafor.

Největší investiční akcí v letošním roce na Valašsku bude obnova silnice II/150 v úseku mezi Poličnou a křižovatkou se silnicí I/35 ve Valašském Meziříčí. „Tato stavba přijde asi na šestašedesát milionů korun a naváže na úsek z Kunovic do Poličné, který jsme rekonstruovali v roce 2006,“ upřesnil Berecka.
Letos vznikne také několik nových mostů. Jeden z nich ŘSZK vybuduje v rožnovské části Tylovice. „Jde sice o samostatnou stavbu, ale prakticky se jedná o pokračování obnovy silnice v místních částech Tylovice a Hážovice, která začala již v minulém roce,“ přiblížil Berecka.

Na pětadvacet milionů korun přijde zase zbudování mostu mezi valašskými obcemi Huslenky a Zděchov. „Stavit se začne v nejbližší době. Most bude vystavěn zcela nový s lepším nájezdem, než byl doposud,“ prozradil Berecka.
Ve Zděchově se na nový most těší
Plánovaná výstavba mostu potěšila například starostu Zděchova Tomáše Kocourka. „Určitě máme důvod k oslavě. Tento most je vlastně jedinou přístupovou cestou do naší obce. Jsme rádi, že je vybrán dodavatel, jsou peníze a stavbě brání už jen klimatické podmínky,“ neskrýval radost Kocourek. Dopravních komplikací během stavby se nebojí. „Přístup bude zajišťovat provizorní ocelový most a dopravu bude řídit semafor. Možná to bude pomalejší, ale důležité je, že vznikne most nový,“ řekl starosta. Podle jeho slov má velký podíl na urychlení rozhodnutí zahájit stavbu Oldřich Surala, starosta Huslenek, do jejíhož katastru most fakticky patří. I ten už se na zlepšení dopravy mezi sousedními obcemi těší. „Začne se stavit hned, jak dodavatelská firma položí provizorní most a starý zbourá. O komplikace v dopravě strach nemám. Frekvence aut je v tomto místě poměrně slabá,“ mínil starosta Surala.

Další kapitolou, na kterou plánuje ŘSZK uvolnit finance, je sanace dvojice sesuvů na Valašsku. „Jeden je v Senince a druhý ve vsetínské místní části Semetín. Práce prozatím ještě nejsou v běhu, ale do investic letošního roku se s nimi stále počítá,“ řekl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.

Podle něj nejde o sesuvy velkého rozsahu, zasahují ale téměř do krajnice silnice. Silničáři proto na ohrožených místech vybudují opěrné zídky. Sanace obou sesuvů by měla přijít na dvanáct a půl milionu korun.

Odbor životního prostředí vsetínské radnice prozatím o plánovaném zpevnění těchto sesuvů informace nemá.

„Bohužel nemůžu upřesnit, o která místa se jedná. My je v tuto chvíli nesledujeme,“ komentoval vedoucí odboru Jan Štěpaník. Ředitelství silnic Zlínského kraje hodlá letos v celém kraji zahájit celkem třináct významných investičních staveb. Měly by stát přibližně 330 milionů korun. Některé nejnákladnější budou spolufinancovány z prostředků Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu. „Celkové letošní investice do krajských silnic budou ale mnohem vyšší, protože pokračuje ještě dalších třináct staveb z loňského roku,“ zdůraznil Jaroslav Drozd, náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy. Tyto již zahájené stavby mají hodnotu zhruba 544 milionů korun.