Nadjezd ve Vsetíně je již téměř čtyři desetiletí starý a poznamenaly jej povětrnostní vlivy a intenzivní silniční provoz.

„Je nezbytně nutné provést rekonstrukci mostu, neboť je ve špatném stavebním stavu (stupeň 5), aby byla zajištěna bezpečná a plynulá doprava,“ řekl o nadjezdu z roku 1979 mluvčí Krajského úřadu ve Zlíně Renata Janečková.

Dělníci budou opravovat celkem 460 metrů silnice, z toho 424 metrů představuje délka mostu. Rekonstrukce bude spočívat v celkové obnově mostního svršku včetně hydroizolace a odvodnění mostu, v sanaci nosné konstrukce a spodní stavby mostu.

Čtěte také: Davaj, davaj, křičel ozbrojený lupič na pošťačku. Od pošty odjel jejím autem

„Součástí stavby je osazení protihlukové stěny z polykarbonátových průhledných desek proměnlivé výšky. Povrch vozovky bude tvořit tichý asfalt. Současné šířkové uspořádání na mostě zůstane zachováno,“ informovali společně zástupci Zlínského kraje a společnosti Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).

Stavební dělníci budou pracovat za částečné uzavírky vždy na polovinách šířky vozovky. Jeden jízdní pruh pro každý směr zůstane zachovaný.
Kraj podepsal smlouvu na rekonstrukci vsetínského nadjezdu se stavební společnosti Strabag. Cena za zakázku činí téměř 92 milionů korun.

Až pětaosmdesát procent nákladů může pokrýt evropská dotace, další pět procent přispěje stát. Zbývající náklady uhradí Zlínský kraj prostřednictvím ŘSZK. Stavební práce začnou 3. dubna 2017 a celá stavba bude ukončená v říjnu 2018.

Související: Vsetínu hrozí dopravní kolaps. Oprava mostu Pionýrů se odkládá

Rekonstrukce nadjezdu Pionýrů měla původně začít už v minulém roce. Tato vidina se ale rozplynula nedlouho před jejím zahájením. Ředitelství silnic Zlínského kraje totiž kvůli rostoucí ceně zakázky zrušilo zadávací řízení na tuto stavbu a vypsalo je znovu.

„Změnila se předpokládaná cena, což má za následek překročení limitu pro podlimitní veřejnou zakázku. Jako zadavatel bychom tak porušili zákon, neboť zakázka nebyla zadávána postupem stanoveným v zákoně pro nadlimitní veřejné zakázky. Současné zadávací řízení jsem proto musel zrušit," vysvětloval loni ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Související: Nadjezd ve Vsetíně přijde na 100 milionů korun