Železniční přejezd ve Stříteži považují za vůbec nejnebezpečnější. Dosud jej totiž zabezpečují pouze výstražné kříže. Hned za přejezdem je navíc křižovatka. „Trať tady jsme před pěti lety vyhodnotili jako úsek s největším počtem nehod na jeden kilometr trati," konstatoval mluvčí Drážní inspekce (DS) Martin Drápal.

V roce 2010 se podle něj ve Stříteži stalo šest nehod během pětadvaceti dní. „Zaznamenáváme zde nejvíce nehod. Za posledních pět let se tady odehrálo dalších šest nehod. Zemřeli při nich dva lidé a další tři byli zraněni," vypočetl mluvčí.

Viníci kolizí jsou podle Drápaly takřka vždy řidiči. „Ve Stříteži nad Bečvou jsme se setkávali většinou s vysvětleními, že si lidé spletli jedoucí vlak s jedoucím automobilem po hlavní silnici vedoucí souběžně s tratí," poznamenal Drápal.

Železničáři jsou si nicméně stavu na trati mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm vědomi. Snaží se proto situaci změnit. „Od loňska jsme na tomto úseku zmodernizovali už pěti železničních přejezdů. Zatím jsme se dostali před Zašovou," informoval mluvčí DS.

Modernizované přejezdy na této trati mají nově světelnou signalizaci. V některých případech, jako například v Hrachovci, ji železničáři doplnili závorami. „Přejezdy s výstražnými světly a se závorami považujeme za nejbezpečnější pro chodce, motoristy i cestující ve vlaku. Jsme proto připraveni v tomto duchu pokračovat i na dalších místech Vsetínska," slíbil Drápal.

A dojde také na problémový přejezd ve Střiteži nad Bečvou. „Předpokládáme, že světelné zabezpečovací zařízení se tady objeví nejpozději do konce roku. Do budoucna tu připravujeme i další stavební úpravy tak, aby se místo stalo přehlednějším a tím i bezpečnějším," odtajnil další plány železničářů mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiaš.

Železničáři ovšem jedním dechem dodávají, že přejezdy jsou bezpečné v souvislosti na chování lidí na nich.

„Když dodrží dopravní předpisy, nikdy k neštěstí na přejezdu nedojde. Musí si uvědomit, že je lepší ztratit čekáním minutu v životě, než v minutě život," zafilozofoval krajský koordinátor BESIP Zdeněk Patík.

Opravu a modernizaci železničních přejezdů řidiči i chodci vítají. „I když, jak jsme svědky, ani závory a světla některé řidiče nezastaví. O chodcích ani nemluvím," posteskla si Helena Sekaninová ze Vsetína.