VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejnebezpečnější přejezd trati je stále ve Stříteži

Valašsko – Šest železničních přejezdů bez závor a navíc se špatným rozhledem má na svém území bývalý okres Vsetín. Nebezpečné křížení silnice a železnice označují správci tratí v Rožnově pod Radhoštěm, ve Stříteži, v Novém Hrozenkově a Huslenkách.

25.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Železniční přejezd ve Stříteži považují za vůbec nejnebezpečnější. Dosud jej totiž zabezpečují pouze výstražné kříže. Hned za přejezdem je navíc křižovatka. „Trať tady jsme před pěti lety vyhodnotili jako úsek s největším počtem nehod na jeden kilometr trati," konstatoval mluvčí Drážní inspekce (DS) Martin Drápal.

V roce 2010 se podle něj ve Stříteži stalo šest nehod během pětadvaceti dní. „Zaznamenáváme zde nejvíce nehod. Za posledních pět let se tady odehrálo dalších šest nehod. Zemřeli při nich dva lidé a další tři byli zraněni," vypočetl mluvčí.

Viníci kolizí jsou podle Drápaly takřka vždy řidiči. „Ve Stříteži nad Bečvou jsme se setkávali většinou s vysvětleními, že si lidé spletli jedoucí vlak s jedoucím automobilem po hlavní silnici vedoucí souběžně s tratí," poznamenal Drápal.

Železničáři jsou si nicméně stavu na trati mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm vědomi. Snaží se proto situaci změnit. „Od loňska jsme na tomto úseku zmodernizovali už pěti železničních přejezdů. Zatím jsme se dostali před Zašovou," informoval mluvčí DS.

Modernizované přejezdy na této trati mají nově světelnou signalizaci. V některých případech, jako například v Hrachovci, ji železničáři doplnili závorami. „Přejezdy s výstražnými světly a se závorami považujeme za nejbezpečnější pro chodce, motoristy i cestující ve vlaku. Jsme proto připraveni v tomto duchu pokračovat i na dalších místech Vsetínska," slíbil Drápal.

A dojde také na problémový přejezd ve Střiteži nad Bečvou. „Předpokládáme, že světelné zabezpečovací zařízení se tady objeví nejpozději do konce roku. Do budoucna tu připravujeme i další stavební úpravy tak, aby se místo stalo přehlednějším a tím i bezpečnějším," odtajnil další plány železničářů mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiaš.

Železničáři ovšem jedním dechem dodávají, že přejezdy jsou bezpečné v souvislosti na chování lidí na nich.

„Když dodrží dopravní předpisy, nikdy k neštěstí na přejezdu nedojde. Musí si uvědomit, že je lepší ztratit čekáním minutu v životě, než v minutě život," zafilozofoval krajský koordinátor BESIP Zdeněk Patík.

Opravu a modernizaci železničních přejezdů řidiči i chodci vítají. „I když, jak jsme svědky, ani závory a světla některé řidiče nezastaví. O chodcích ani nemluvím," posteskla si Helena Sekaninová ze Vsetína.

Autor: Dušan Póč

25.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brno 23.9.2017 - finálový galavečer České Miss 2017 v brněnské DRFG aréně.
42

Zlín slaví. Dvě nejkrásnější dívky jsou ze Zlína

Ilustrační foto.
8

V Meziříčí kvůli Baníku nastanou policejní manévry

Hejtman Čunek se nechal namaskovat za kapitána Jacka Sparrowa

Zlínský kraj otevírá dotační program s rozpočtem deset milionů korun na podporu audiovizuální tvorby. Vznik programu inicioval Regionální filmový fond z. s., který společně se Zlínským krajem usiluje o oživení filmového průmyslu v regionu.

Domácí premiéra házenkářů Zubří v Rožnově

Až na třetí pokus se v nové sezoně představí extraligoví házenkáři Zubří v domácím prostředí. Přesněji azylu.

Jiří Baroš: Viděl jsem žraloka, největší zážitek je ale setkání s tuňákem

ROZHOVOR / Jiří Baroš snil o potápění už v dětství. Začal s ním před osmi lety a dnes je potápění v podstatě jeho jediným koníčkem. Působí jako instruktor ve vsetínském DiveClubu. 

Honda nedala přednost Hondě

Ke střetu osobního auta s motocyklem došlo ve čtvrtek odpoledne v místní části Bobrky u Vsetína. Muž na skútru utrpěl zranění, se kterým ho záchranáři převezli do nemocnice. Krátce před půl třetí odpoledne vyjížděl z vedlejší silnice od skladu technických služeb třicetiletý cizinec s autem Honda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení