Se zdržením a provozem řízeným světelnými semafory tu musí šoféři počítat minimálně do konce tohoto týdne.
Řidiči nemají problém s tím, že je dělníci přejezd opravují. Rozumí, že je to čas od času potřeba. „Vadí mi ale, že v poměrně krátké době je to už poněkolikáté," svěřil se Jan Gerža z Valašského Meziříčí.
Trpělivostí se řidiči musí obrnit zejména v dopravní špičce. To znamená zhruba od jedenácti do šestnácti hodin. Hlavně v pracovní dny je situace hodně svízelná. Například v úterý před polednem zůstala auta jedoucí ven z Meziříčí směrem ke Vsetínu stát už několik set metrů před přejezdem na kopci u nemocnice. „To je šílenost. Jezdím tady nejméně dvakrát denně. Provoz měli zajistit citlivěji. Vždyť auta s takovou zůstanou stát už v centru města," pověděl nazlobeně vsetínský řidič Vladimír Doleček.
Omezený provoz na železničním přejezdu rozzlobil také vedení valašskomeziříčské radnice. „Je to lumpárna a šlendrián," nebral si včera servítky starosta města Robert Stržínek.
Podle něj městský úřad nemohl do rozhodnutí začít s opravami zasáhnout. „Jde o přejezd na silnici první třídy, která je majetkem státu. Ten, ani nikdo jiný nás ale o svém záměru neinformoval," zlobil se meziříčský starosta.
Za naprosto nevhodně zvolený považuje především termín oprav. „Jsou prázdniny a dovolené. Provoz na silnicích je tím výrazně ovlivněný," připomněl.
Když už ale dělníci začali, starosta očekával, že budou alespoň pracovat nepřetržitě. „V zahraničí je to v takových případech naprosto běžné. Dělá se i přes noc. Ať je všechno co nejdříve hotové," řekl Robert Stržínek.
Ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic České republiky Karel Chudárek Valašskému deníku řekl, že jeho organizace neměla žádnou povinnost radnici o zahájení prací informovat. „Práce má na starosti Správa železniční dopravní cesty. My jsme jí dali souhlas. To jsme v podstatě museli. Vše ostatní je na ní," vysvětlil Karel Chudárek.
Nic mimořádného na tom, že oprava nebyla konzultována se zástupci meziříčské radnice předem, nevidí ani statutární zástupce oblastního ředitele Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Olomouc Ivan Vránský. „Nebylo to v tomto případě naší povinností," reagoval na výtku vedení valašskomeziříčského městského úřadu.
Podle Jakuba Ptačinského z tiskového odboru SŽDC dělníci ve Valašském Meziříčí-Podlesí opravují reklamačních vad po rekonstrukci přejezdu z roku 2011. Vady se projevily v letech 2013 a 2014. „Například rozpraskaná a takzvaně prosedlá komunikace, zborcený příčný odvodňovací žlab a prosedlé závěrné zídky přejezdové konstrukce," vyjmenoval reklamované závady Jakub Ptačinský.
Vyjednat s Ředitelstvím silnic a dálnic uzavírku frekventované silnice nebylo jednoduché, SŽDC proto nedávno nechala provést pouze dílčí a nouzové opravy vad.
Až v uplynulých dnech se podařilo projednat alespoň částečnou uzávěru komunikace. Potrvá do 2. srpna. „Čas jsme stanovili s ohledem na nutnost dodržení technologických postupů jednotlivých prací," uzavřel Ptačinský.