„Protože vás zajímá další osud plánované rekonstrukce vlakového nádraží a prostoru kolem i stavba obchodní galerie, rozhodli jsme se, že uděláme další diskuzní kotel,“ řekl na úvod starosta Jiří Čunek.

Během následující půl hodiny představil přítomným plány, letecké snímky i studie nové podoby nádraží, prostranství před nádražím, parkovací dům, plánovaný systém autobusové dopravy i stavbu obchodní galerie.

V současné době se zpracovávají projekty týkající se nádraží včetně stavby nástupišť a podchodu, který bude spojovat peróny s obchodní galerií. V souvislosti s tím se změní i autobusová doprava ve Vsetíně. „Podmínkou pro to, abychom získali peníze z evropských fondů je umístit autobusové nádraží co nejblíže k vlakovému. To staré zrušíme a nové nástupiště bude hned naproti vlakovému nádraží. Spolu budou propojeny tunelem,“ vysvětlil starosta Čunek.

ČTĚTE TAKÉ: Lapač v extázi! Vsetín rozhodl finále a zahraje si o 1. ligu

Na dotaz z publika, co bude se starým autobusovým nádražím, starosta vysvětlil, že Vsetín na rozdíl od jiných okresních měst nádraží neprodal. Vedení radnice není omezeno a je na něm, zda využije tuto nemalou plochu například ke stavbě bytových domů.

Do celkové studie nového vlakového nádraží zapadla i oblast za ním, kde dříve stávala Delta. Tu před nedávnem zbourala firma, která zde postaví bytové domy. Za nádražím bude záchytné parkoviště, z něhož se po cestě kolem Lapače v budoucnu řidiči dostanou ke kruhovému objezdu v Rokytnici. Tím bude zajištěno spojení mezi tímto sídlištěm a nádražím.

Čtěte také: Obchodní galerie u nádraží ve Vsetíně je v ohrožení, investor odstoupil

Velká část debaty se točila kolem stavby obchodní galerie. Vzhledem k tomu, že její stavbu pozdržela Koalice pro otevřený Vsetín, projekt nádraží je do jisté míry ohrožený. „Bez obchodní galerie budeme mít jen tunel, který povede z nádraží a vyústí na parkovišti před věžákem. Sehnat jiného investora, který bude ochoten zbourat budovu bývalé ČSOB a postavit ji o pět, respektive šest metrů dál, aby vzniklo místo na další věci v projektu bude těžké,“ odtušil Jiří Čunek.

Odpůrci galerie v sále vznesli námitku proti stavbě s tím, že do města nepatří. Navíc ve Vsetíně nejsou lidé, kteří by v tamních drahých obchodech mohli utrácet peníze. V průzkumném hlasování, které starosta Čunek ihned vyhlásil, se však ukázalo, že pro stavbu galerie je drtivá většina přítomných v sále. „Sami jste zjistili, že galerii chce většina. Navíc její stavbou Vsetín ušetří spoustu peněz a projekt nádraží a jeho okolí získá ucelený, funkční a moderní vzhled,“ uzavřel Čunek.

Sledujeme od začátku: Rekonstrukce vlakového nádraží ve Vsetíně a stavba obchodní galerie