Jak roky ubíhaly, zvykala si, že aut jezdí ulicí víc a víc. Smířila se i s tím, že před deseti lety vyrostla kousek od jejího domu čerpací stanice. A překousla i to, že pár roků na to si soukromá firma hned vedle postavila sklad těžkých pracovních strojů.
Z klidného života v ulici, které lemují rodinné domy, se za desítky let stala tepna, po níž denně přejedou stovky nákladních aut.
Vadilo jí to čím dál víc. Proto, když sousedé sepisovali petici, v níž po úřednících města požadují, aby v ulici omezili dopravu, neváhala a podepsala.
„Je tady strašný hluk a vysoká prašnost, nemůžu přes den ani otevřít okno, abych vyvětrala,“ postěžovala si Ludmila Váňová.
Na domě před pár měsíci musela vyměnit fasádu, protože stará byla kvůli vysoké frekvenci aut zašlá.
„Ta nová už je ale zase špinavá,“ povzdychla si žena středního věku, která kdysi ráda sedávala na terase a sledovala dění v ulici.
„To už dnes nemůžu. Možná večer, když se uklidní provoz a očistím nábytek od prachu,“ pokrčila rameny bezmocně Váňová, která společně se sousedy požaduje, aby po Šafaříkovou ulicí nesměly projíždět nákladní automobily.
Signatáři petice také chtějí, aby tam město nainstalavalo zpomalovací příčné prahy, aby zřídilo přechod pro chodce na křižovatce s Dvořákovou ulicí a prodloužilo chodník od zebry před mateřskou školou Štěpánov až po ulici U Kasáren.
Požadavky zdůvodňují nesnesitelným hlukem z dopravy a vysokou prašností. „Otřesy z aut jsou natolik silné, že poškozují domy, celkově se tu za poslední roky strašně zhoršila kvalita života,“ zachmuřil se Roman Janota.
Petici už signatáři přednesli zastupitelům koncem května, ti ji ale jen vzali na vědomí s tím, že nemají dostatek informací k tomu, aby se jí mohli zabývat. „O provozu v Šafaříkové ulici budeme mluvit ve čtvrtek, kdy zasedá dopravní výbor města,“ poznamenal meziříčský starosta Jiří Částečka.
Sám na jednání půjde s návrhem, aby se situaci v příštích měsících zabývali odborníci.
„Ti určí, zda jsou stížnosti oprávněné a jestli jsou řešení, která lidé navrhují, uskutečnitelná. Jsem připraven se doporučeními, která mi odborníci navrhnou, řídit,“ slíbil Částečka.
Čtěte také:
názor editorky Alexandry Buršíkové Žít tak tam, kde auta nesmějí jezdit