„V současné době jednáme o zhruba třiceti až padesáti lokalitách. Jedním z těchto míst je i Karolinka,“ potvrdila Milada Hofmanová z agentury PR Point, která zastupuje Penny Market.

Starostka Tělocvičné Jednoty Sokol Karolinka, Dagmar Tylčerová uvedla, že pokud peníze získají, dokáží je účelně využít.

„Investovali bychom do rekonstrukce budovy sokolovny,“ řekla.

Záměr společnosti Penny Market s.r.o. zbudovat obchodní centrum ve středu města, však tamní obyvatele silně názorově rozděluje.

Proti jsou především ti, kteří bydlí poblíž zamýšlené stavby.

„Funguje tady zdravá konkurence, tak proč to rozbíjet? Ten systém, kdy silnější požírá slabšího, se mi vůbec nelíbí. Levněji stejně nenakoupíme,“ mávla rukou Anna Kretová.

Výstavbu vítají spíše mladší lidé. „Na velké nákupy se stejně jezdí jinde, měli bychom to doma,“ zamyslela se Alexandra Šinkmajerová.

Zásadně proti jsou zejména obchodníci, kteří se obávají, že jim supermarket přetáhne zákazníky. „Pokud nám klesnou tržby, nezbude než začít propouštět. Možná budeme muset skončit úplně. Celková prodejní plocha je přitom v Karolince nyní větší, než jakou nabídne supermarket,“ tvrdí podnikatel Jan Podešva.

Stejně jako majitelé dalších obchodů, i on je přesvědčen, že přítomnost obchodního centra bude mít dopad na nezaměstnanost. Ta je v Karolince po pádu skláren enormní. „Odhadli jsme, že jenom tady se to dříve nebo později může dotknout až osmdesáti lidí, kteří pracují ve zdejších obchodech. Kolik jich může zaměstnat supermarket? Čtrnáct, patnáct?“ táže se Podešva.

Vstup diskontního obchodního řetězce do Karolinky bere jako nefér i podnikatel Vítězslav Jílek. Zmodernizoval silně zanedbanou prodejnu v centru města, do níž investoval už deset milionů korun.

Peníze přitom čerpal z úvěrů, které dodnes splácí. „Ještě na podzim tady starosta lidi veřejně vybízel, aby začali podnikat. Dnes nás chce zřejmě zlikvidovat,“ pokrčil rameny.

Vedení městského úřadu má na věc ale jiný pohled. „V případě výstavby marketu na soukromém pozemku, který je v souladu s územním plánem, je vliv městského úřadu nulový,“ oponuje starosta Tomáš Hořelica.

Přiznává však, že pokud TJ Sokol nabídku obchodního řetězce přijme, město je ochotno nabídnout prostor pro nová hřiště v areálu sportovišť Na Horebečví.

S argumentem karolinských obchodníků, že po zprovoznění supermarketu dojde k dalšímu růstu nezaměstnanosti, nesouhlasí místostarosta Karolinky Luděk Klíma. Míní, že další konkurence obyvatelům města v konečném důsledku naopak prospěje.

Rozšíří se podle něho například sortiment zboží, ale město získá i jinde. Projekt totiž předpokládá i výstavbu nového parkoviště pro sedmdesát automobilů. „Současné obchody většinou dostatečná parkoviště nemají,“ řekl Klíma. Poznamenal, že pokud nebude market v Karolince, postaví ho obchodní společnost stejně, ale třeba v sousední obci.