VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajskou železnici brázdí vlaky za 384 milionů

Zlínský kraj - Je půl desáté ráno a na prvním nástupišti otrokovického nádraží ČD stojí desítky lidí. Někteří hledí do časopisu, jiní v rukou třímají mobilní telefon, další zase jen nepřítomně hledí na koleje.

3.10.2012
SDÍLEJ:

Nová motorová jednotka LINK II 844 na trati s Otrokovic do ZlínaFoto: DENÍK/Karásek Jan

Všední ráno ovšem během několika sekund protne blížící se leskle modrá vlaková souprava. A všechny pohledy přítomných jsou upřeny jen na ní. Při své předváděcí jízdě do Otrokovic přijela moderní motorová jednotka RegioShark, která bude zanedlouho v šesti kopiích brázdit tratě po celém kraji.

„Podstatně zkvalitní cestování mezi několika důležitými městy v kraji. První bude ve zkušebním provozu i s cestujícími už v průběhu října, druhá bude do konce letošního roku, a třetí a čtvrtá na jaře příštího roku. Poslední dva vlaky pak v druhé polovině příštího roku," přiblížil mi ve vlaku ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD ve Zlíně Ludvík Urban.

Cestující se díky novým vlakům mohou těšit na příjemnější cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm, a také na trasách mezi Zlínem a Kroměříží a Zlínem a Uherským Hradištěm.

„Regionální vozidla se pořizují pro Zlínský kraj za podpory Regionálního operačního programu Střední Morava (ROP). Cena jednoho vlaku je 64 milionů korun, podíl dotace je 40 procent. Stejným poměrem je rozdělena také celková částka 384 milionů korun za všech šest vozů," vypočítala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Běžní cestující se při předváděcí jízdě do vlaku zatím nedostali, pochvaloval si jej ovšem strojvedoucí předváděcí jízdy.

„Nevím, co k tomu říct. Je to prostě nádhera. Jedná se rozhodně o jeden z nejmodernějších vlaků, co u nás jezdí. Je radost to řídit. Největším plusem, který se dotkne přímo cestujících, je jednoznačně klimatizace," popsal Jiří Dvořáček, který má jako jeden z prvních povolení k řízení RegioSharku a postupně bude zaučovat své další kolegy. 

RegioShark

Max. rychlost: 120 km/h Délka: 44 metrů Výkon: 800 kW Počet sedadel: 120 k sezení (z toho patnáct sklopných a devět v první třídě) Sedadla: moderní, ergonomická, s textilním potahem Celková kapacita: 240 osob WC: uzavřené, v bezbariérové úpravě, využitelné i ve stanici Další přednosti: Vlak disponuje také prostorem pro jízdní kola, kočárky a objemná zavazadla. Ve vlaku je také klimatizace a možnost bezbariérového nástupu do prostoru se sníženou podlahou.

Autor: Marek Houser

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Spanilá jízda veteránů jako vzpomínka na 70. výročí dobrodružné výpravy do Afriky
23

VIDEO: Zlín vzpomínal na legendární jízdu Hanzelky a Zikmunda

HC Dukla Praha – HC Robe Zubří
AKTUALIZUJEME
9

Komplex Dukla trvá dál, házenkáři Zubří padli i popáté v řadě a čeká je boj o bronz

Počasí na hraně, cyklisté přesto otevřeli sezonu

Milovníci cykloturistiky zahájili v sobotu 22. dubna 2017 cyklistickou sezonu. Před Informačním centrem ve Valašském Meziříčí se jich sešly přibližně tři desítky.

Jiří Růžička: Nastoupit po Čunkovi je pro mne výzva

ROZHOVOR / Město Vsetín má po čtvrteční volbě zastupitelů nového starostu. Stal se jím čtyřicetiletý vsetínský rodák Jiří Růžička. Na jeho priority ve funkci se Deník zeptal bezprostředně po volbě.

Bunkr pod Antonínkem otevírá letošní turistickou sezonu už v neděli

Už rok si může veřejnost prohlédnout vojenský bunkr pod Svatým Antonínkem, který nadšenci z Ostrožské Lhoty otvírali 23. 4. 2016. Na známém poutním místě je to nejen pro zájemce vojenské historie obrovský tahák.

Plochu nádvoří u obecního úřadu v Hovězí opraví. Stavební práce začnou v květnu

Podle starosty Hovězí Antonína Koňaříka se v minulosti ve vesnici budovaly místní komunikace, parkoviště a zpevněné plochy a na obecní dvůr a nádvoří se pozapomnělo. „Za deštivých dnů je nemožné dostat se suchou nohou pro auto k obecním garážím za budovou," popsal neutěšený stav Koňařík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies