VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajskou železnici brázdí vlaky za 384 milionů

Zlínský kraj - Je půl desáté ráno a na prvním nástupišti otrokovického nádraží ČD stojí desítky lidí. Někteří hledí do časopisu, jiní v rukou třímají mobilní telefon, další zase jen nepřítomně hledí na koleje.

3.10.2012
SDÍLEJ:

Nová motorová jednotka LINK II 844 na trati s Otrokovic do ZlínaFoto: DENÍK/Karásek Jan

Všední ráno ovšem během několika sekund protne blížící se leskle modrá vlaková souprava. A všechny pohledy přítomných jsou upřeny jen na ní. Při své předváděcí jízdě do Otrokovic přijela moderní motorová jednotka RegioShark, která bude zanedlouho v šesti kopiích brázdit tratě po celém kraji.

„Podstatně zkvalitní cestování mezi několika důležitými městy v kraji. První bude ve zkušebním provozu i s cestujícími už v průběhu října, druhá bude do konce letošního roku, a třetí a čtvrtá na jaře příštího roku. Poslední dva vlaky pak v druhé polovině příštího roku," přiblížil mi ve vlaku ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD ve Zlíně Ludvík Urban.

Cestující se díky novým vlakům mohou těšit na příjemnější cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm, a také na trasách mezi Zlínem a Kroměříží a Zlínem a Uherským Hradištěm.

„Regionální vozidla se pořizují pro Zlínský kraj za podpory Regionálního operačního programu Střední Morava (ROP). Cena jednoho vlaku je 64 milionů korun, podíl dotace je 40 procent. Stejným poměrem je rozdělena také celková částka 384 milionů korun za všech šest vozů," vypočítala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Běžní cestující se při předváděcí jízdě do vlaku zatím nedostali, pochvaloval si jej ovšem strojvedoucí předváděcí jízdy.

„Nevím, co k tomu říct. Je to prostě nádhera. Jedná se rozhodně o jeden z nejmodernějších vlaků, co u nás jezdí. Je radost to řídit. Největším plusem, který se dotkne přímo cestujících, je jednoznačně klimatizace," popsal Jiří Dvořáček, který má jako jeden z prvních povolení k řízení RegioSharku a postupně bude zaučovat své další kolegy. 

RegioShark

Max. rychlost: 120 km/h Délka: 44 metrů Výkon: 800 kW Počet sedadel: 120 k sezení (z toho patnáct sklopných a devět v první třídě) Sedadla: moderní, ergonomická, s textilním potahem Celková kapacita: 240 osob WC: uzavřené, v bezbariérové úpravě, využitelné i ve stanici Další přednosti: Vlak disponuje také prostorem pro jízdní kola, kočárky a objemná zavazadla. Ve vlaku je také klimatizace a možnost bezbariérového nástupu do prostoru se sníženou podlahou.

Autor: Marek Houser

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZUJEME

Kroměříž hostí republikové finále škol v minifotbalu, nechybí domácí týmy

Ve čtvrtek odpoledne si každý, kdo procházel meziříčským náměstím, mohl vyzkoušet hru na cimbál.
5

FOTO, VIDEO: Cimbál na náměstí ve Valašském Meziříčí lákal kolemjdoucí

DOTYK.CZ

Lžete a zase lžete, pronesla Valachová a pak se rozplakala

/ANKETA/- Zasedání parlamentních výborů nebývá nijak dramatické. Až na výjimky. Tou bylo středeční jednání senátního školského výboru, který posuzoval návrh novely zákona o pedagogických pracovnících, jehož hlavní součástí je kariérní řád.

Audit Deníku: Omezit hazard je správné, jen pozor na „černé" herny

Prohrát během chvíle veškeré úspory či výplatu v automatu? Na Zlínsku je to stále možné, byť se radnice snaží stále hazard omezit. „Ve Zlíně je aktuálně zhruba deset až jedenáct automatů na 1000 obyvatel," informoval za zlínský magistrát Lukáš Fabián z tiskového oddělení.

O nemoci očí s doktorkou Dospělovou ON-LINE

ON-LINE ROZHOVOR / Jak poznat, že nemáte oči v pořádku? Proč se už dnes nemusí do očí řezat skalpelem? Jak se vlastně léčí šedý zákal? A vadí časté sledování televize či sezení u televize?

Holiš: U jednoho cimbálu překonám deset tun tahu

V mládí začínal jako horník, láska k cimbálu jej ale od této profese odvedla jiným směrem. Šedesátiletý výrobce a ladič cimbálů Vladimír Holiš z Frýdecko-Místecka ladí cimbály na meziříčský Cimbálfest od samotného začátku festivalu. Zbavovat cimbály falešných tónů jezdí také na konzervatoře i hudební školy do různých koutů republiky a pravidelně si jej zvou i za hranice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies