Jaké změny společnost čekají? Plánujete rozšiřování, ať už samotné výroby nebo produktové řady?
Uplynulých 6 měsíců bylo pro VEST v rámci investování do výroby zásadních. Za pomoci dotace z EU v rámci programu podnikání a inovace byly pořízeny nové balicí linky a další výrobní zařízení. Tím se výroba zefektivní a bude výkonnější. Například nový aplikátor umožní vyzkoušet a použít rychleji nové příchutě a zajistí rovnoměrnější intenzitu posypu.

Jaký výrobek je nejprodávanější? A jaký výrobek máte vy osobně nejradši?
Oblibě se poslední dobou těší hlavně mixy z více druhů – tyčinek, preclíků a krekrů, a to jak v sáčku, tak ve vaničce. TOP výrobkem je tedy jednoznačně Quadro mix, dále Magic mix a novinka loňského roku Makovky 90g.

Jaké množství tyčinek a dalších slaných dobrot měsíčně opustí brány závodu?
Za minulý rok to bylo přibližně 12 milionů výrobků, tzn. asi 1 milion kusů měsíčně.

S jakými ohlasy jste se setkala při uvedení dětských tyčinek na trh? V čem se liší od běžných tyčinek?
Kinder tyčinky jsou oblíbené již několik let, protože nejsou posypány solí, kterou maminky stejně dětem olupují. Navíc jsme je obohatili vlákninou a vápníkem. Původně se prodá- valy s licencí Bořka stavitele, nyní jsou k dostání v nových hravých obalech s novými dárky v soutěži, např. maňásek, bezpečnostní vestička, sáček na papuče. Ohlasy máme jen pozitivní.

Odkud pochází suroviny pro výrobu?
Většina surovin je českého původu, což je také jedna z podmínek pro udělení národní značky kvality Klasa, kterou jsme získali pro výrobky Quadro mix, Magic mix, Tuty krekry a kroucené Prima tyčinky solené a sýrové.

Jakou část výroby vyvážíte, a které země patří mezi největší odběratele?
Vyvážíme téměř polovinu výroby, hlavně na Slovensko, do Itálie, Anglie, Maďarska, dále do Estonska, Gruzie, Jihoafrické republiky, na Taiwan, do Albánie. Mixy nově dodáváme do zemí jako například Korea, Palestina.

Velkou devízou společnosti je fakt, že se jedná o český výrobek české firmy. Myslíte si, že se vám tento fakt daří dostatečně propagovat?
Zákazníky poslední dobou původ výrobku zajímá stále více, při rozhodování se mohou spolehnout např. na označení značkou Klasa. Často jsou zákazníci upozorňováni na české výrobky označením i přímo v regále na prodejních jednotkách. Na našich výrobcích pou-žíváme loga Upečeno v Česku, Upečeno ve Zlíně nebo Český výrobek.

Vyhovují některé vaše výrobky požadavkům veganského stravování?
Například tyčinky a preclíky živočišné složky neobsahují vůbec.

A na závěr: kdo vymýšlí a testuje nové příchutě a recepty?
Nové příchutě vymýšlíme průběžně. Zvažujeme podněty od našich obchodních zástupců a také od českých i zahraničních zákazníků, sledujeme trendy na trhu u nás i v zahraničí. Prvními kritiky jsou členové rodiny, obchodní tým, zaměstnanci a potom teprve začíná standardní vývoj a výroba. Ně- kdy testují i zákazníci například při ochutnávkách na prodejnách./PR/