Šestý a poslední podnik sprintového šampionátu také rozhodl o tom, že sprintovým mistrem republiky pro sezonu 2014 se stal právě 42letý domácí borec Jaromír Tomaštík.

Karty byly před vsetínským podnikem rozdány jasně. Nejblíže k titulu měl Tomaštík, za určitých okolností jej mohl předběhnout a získat tak titul Sýkora a za hodně teoretických variant to mohl být také Trněný nebo Vlček. Nic z toho se však nestalo. Tomaštík předvedl na domácích tratích parádní soustředěný výkon a nabídl divákům krásnou bitvu s Miroslavem Jakešem. Ještě před poslední osmou erzetou vedl o dvě vteřiny Jakeš, ale Tomaštík v posledním testu získal na Jakeše pět vteřin a celkově tak vyhrál o tři sekundy. Z celkových osmi erzet vyhrál Tomaštík tři testy, Jakeš vyhrál čtyři a jednou byl nejrychlejší Němec Kahle.

V cíli se mohl Jaromír Tomaštík radovat dvojnásob. Kromě triumfu na domácím podniku totiž poprvé v kariéře vybojoval i titul sprintového krále. „Je to naprosto ideální. Jednak jsem vyhrál domácí závod, jednak jsem vyhrál i absolutní pořadí sprintů, což se mi ještě nikdy nepodařilo. Před sezonou i v jejím průběhu jsem si říkal, že by bylo parádní být celkově do trojky a nakonec jsem vyhrál. Je to naprosto parádní pocit," pochvaloval si čerstvý mistr republiky Jaromír Tomaštík dokonalý závěr sezony.

V nadcházející sezoně ale vsetínský matador své vítězství obhajovat zřejmě nebude. „Už asi potřetí budu končit s jezděním, ale tentokrát už opravdu," pousmál se Tomaštík a hned vysvětlil, jak to s ním největší pravděpodobností bude v další sezoně. „Pravidelně jezdit už nebudu. Některé vybrané závody si ještě určitě zajedu, ale už toho nebude tolik. Budu se věnovat manažerské činnosti ve svém JTRT teamu," dodal Jaromír Tomaštík.

Výsledky Rally Vsetín: 1. Tomaštík, Baran (Subaru Impreza WRC) 39:30,8 minut, 2. Jakeš, Novák (Citroën DS3 R5) – 3,1 vteřin, 3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) – 7,3, 4. Sýkora, Šlehoferová (Ford Fiesta R5) – 42,2, 5. 8 Dohnal, Palivec (Peugeot 207 S2000) – 55,9, 6. Kahle, Doerr (Škoda Fabia WRC) – 57,3, 7. Adolf, Gross (Škoda Fabia S2000) – 1:34,5 minut, 8. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) – 1:34,6, 9. Trněný, Pritzl (Škoda Fabia WRC) – 1:53,6, 10. Pešl, Pešek (Mitsubishi Lanvcer EVO IX).

Konečné pořadí sprintového šampionátu: 1. Tomaštík, 2. Sýkora, 3. Trněný.