VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Valašskou rally dojely jen čtyři z devíti domácích posádek

Valašsko - Celkem devět regionálních posádek se postavilo o uplynulém víkendu na start Cetelem Valašské rally.

1.4.2008
SDÍLEJ:

Jeden ze čtyř Valachů v cíli byl i Roman MichalíkFoto: DENÍK/Marek Havran

Cílovou rampou o den později projely pouze čtyři. Nejvýše se ve výsledcích vyšplhal Jaroslav Orsák, který skončil na fantastickém pátém místě. Úspěšní byli i Roman Michalík, Pavel Dohnal a pro pohár mezi enkovými šestnáctistovkami si došel Roman Stromšík.

Ve třídě N3 mělo Valašsko tři zástupce. Cíl spatřil pouze jeden z nich. Nejprve dobrovolně opustil soutěž Jiří Krajčík s Renaultem Clio Sport. Vsetínský jezdec dokázal během čtyř zkoušek najet na své soupeře téměř minutu a půl. V polovině rally ale odevzdal Krajčík jízdní výkaz, neboť jeho mechanici nedokázali opravit banální závadu na alternátoru.

Těsně před branami závodu skončil meziříčský Jiří Ševeček s Renaultem Clio Sport. Jiří si v průběhu sobotní etapy stěžoval na klouzající spojku. Přejezd k závěrečné zkoušce závodu však byl pro Ševečka posledním. Vahadlo u pístu se poškodilo natolik, že jezdec musel svůj vůz odstavit na okraji silnice. Z poháru za 3. místo ve třídě se mohl radovat Roman Stromšík startující s Oplem Astra OPC. „Jeli jsme v klidu a v pohodě. Během závodu jsme neměli žádné potíže s autem. Rally se mi líbila. Jsme v cíli navíc s pohárem, takže spokojenost,“ popsal první dojmy v cíli Valašské rally Roman Stromšík.

Švidrnoch má na Valašce smůlu

Další Roman, tentokráte Švidrnoch, avizoval svůj start s novým vozem Citroen C2 S1600. Do soutěže ale odstartoval se starým kitem. Felicia posloužila svému jezdci pouze jednu zkoušku. „Citroen jsme nestihli včas dovézt, proto jsme sáhli po Felicii. Valaška je pro nás asi zakletá. Při loňském ročníku jsme hořeli. Letos v cíli 1. RZ nám vyběhla ojnice a v motoru máme pěknou díru. Navíc jak vyprskl olej, tak jsme museli opět použít hasicí přístroj. Poslední závod s kitem se nám nevyvedl,“ posteskl si po odstoupení Švidrnoch.

Krátce se svezl i nejzkušenější z domácích jezdců Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza. Před 2. RZ vsetínský jezdec odstoupil pro poruchu motoru. Výčet smutných mužů uzavírá Tomáš Kubiš usedající do Mitsubishi Lancer EVO VII. Zde bylo důvodem odstoupení nefunkční turbo.

Spokojený s výsledkem může být naopak Pavel Dohnal. Původně měl startovat s devítkovým modelem Lanceru, ale nakonec, musel vzít zavděk i starou šestkou. „Jsme spokojeni. Závod jsme si užívali. Už se těšíme až usedneme do EVO IX. Trošku nás potrápilo počasí, ale to patří k závodům. Předstartovní slib, že budeme lepší jak naše startovní číslo, jsme splnili,“ zhodnotil závod Pavel Dohnal, jenž dojel v silné konkurenci na 32. místě absolutně.

Dvacátí absolutně a 18.místo ve třídě N4, taková je bilance Romana Michalíka a jeho Mitsubishi Lancer EVO IX. „Na Valašku jsme se přijeli hlavně učit, byl to pro nás teprve druhý společný závod s Lancerem. Soutěž byla velmi těžká – tratě, počasí, noční RZ, ze všeho jsme měli velký respekt. Už na první zkoušce jsme si vyrobili největší problém soutěže. V odbočení bylo více nečistot, než jsme čekali, a ve výjezdu nás to vyneslo až do příkopy. Naštěstí auto až na pár kosmetických šrámů neutrpělo žádné vážnější poškození.

Důležité bylo, že jsme se postupně začali dostávat do tempa a stahovali vzniklou ztrátu. Perfektně jsme zvládli i volbu obutí na úvodní sekci druhého dne, bohužel první zkouška byla zrušena, na druhé jsme dostali 3 kilometry před cílem defekt, na kterém jsme opatrně dojížděli do cíle. Na třetí erzetě jsme vykroužili jedny hodiny, takže jsme na dobré volbě nakonec moc nevydělali. Posledních pět zkoušek jsme si už jen užívali a i vylepšovali svou pozici. S časy ve druhém dni můžeme být maximálně spokojeni. Výsledek předčil naše očekávání, při dané konkurenci a obtížnosti rallye to pro nás bylo příjemným překvapením, že jsme dokázali konkurovat i zkušeným mazákům,“ shrnul dvoudenní závodění spolujezdec Viktor Hausknotz.

Až na 5. místo v absolutní klasifikaci se vyšplhal třiadvacetiletý Jaroslav Orsák s Lancerem EVO IX. Jarek dokázal zajíždět po oba dny vyrovnané výkony. V závěru soutěže navíc tempo stupňoval. Navíc získal skalp všech startujících posádek, když předposlední zkoušku soutěže s přehledem vyhrál. Ve zvláštním hodnocení sobotní etapy obsadil druhé místo za Romanem Krestou. Více o pouti Jarka Orsáka a Karla Vajíka si přečtete ve čtvrtečním vydání Valašského deníku.

Miroslav Vebr

1.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragické události, které se odehrály před dvaasedmdesáti lety, si připomněli v sobotu 22. dubna 2017 účastníci pietního aktu v obcí Prlov.
46

VIDEO: Na oběti druhé světové války nesmíme zapomenout

Holuba z drátů vysvobodili hasiči
3

Holuba z drátů vysvobodili hasiči

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Říha: Pozdní příjezd nás nabudil. Ale nestačilo to

ROZHOVOR / Z důvodu dopravních komplikací přijeli do dějiště třetího duelu semifinále play-off házenkáři Zubří s velkým zpožděním, vymlouvat se ale na to po utkání nechtěli.

Mistrovská kopaná ve Zlínském kraji

Víkednové výsledky fotbalových zápasů nižších soutěží ve Zlínském kraji.

VIDEO: Zlín vzpomínal na legendární jízdu Hanzelky a Zikmunda

Oslavy 70. výročí startu slavné cestovatelské výpravy proběhly v centru Zlína. Krátce po 18. hodině přijela kolona historických Tater.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies